Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg anbefalinger herinde fra er jeg blevet lun på på Samsungs LE40D555:

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... id=4893814

Jeg har dog fundet LE40D550 billigere:

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... id=5000983

Det skulle ifølge forhandleren og en tråd herinde være præcis det samme tv, men før jeg køber 550'eren vil jeg gerne lige være helt sikker. Er det reelt set det samme tv, som blot markedsføres forskelligt?

Hvis ja, er der vel ingen ulemper ved at købe 550'eren af en dansk forhandler i Danmark med dansk reklamationsret?[/url]
Senest rettet af runesteiness 28 dec 2011, 22:38, rettet i alt 3 gange.
Af Pyndk
Den skulle virke den billige. Men du får så ikke samsung prestige service med.
Af runesteiness
Pyndk skrev:Den skulle virke den billige. Men du får så ikke samsung prestige service med.
Hvad indeholder det, prestige service? Er det en service, der blot er på danske (nordiske) modeller?
Af tvkiggeren9
Hvordan kan samme tv have to forskellige modelbetegnelser? Har brugt en del tid på at researche på nettet og det er meget svært at gennemskue alle de forskellige betegnelser. Det er måske meningen at forvirre forbrugeren, så man ikke så nemt kan sammenligne priser?
Brugeravatar
Af edinger
tvkiggeren9 skrev:Det er måske meningen at forvirre forbrugeren, så man ikke så nemt kan sammenligne priser?
Naturligvis.

Det er forhåbentlig ingen overraskelse.
Af runesteiness
Jeg indså, at jeg måske kunne få svar ved at ringe til Samsung. Så det gjorde jeg. Efter 10 minutters ventetid kom jeg igennem til en kvinde, der bekræftede, at de to tv er ens, men at jeg - som jeg også blev gjort opmærksom på herinde - ikke får Samsungs prestige service med, hvis jeg køber "den udenlandske model" 550. Spørgsmålet er så, om det er så forfærdeligt at gå glip af denne service. Det er ikke lutter positive ting, jeg har læst om den herinde.

Samtidig fortalte hun mig, at jeg kunne risikere at få problemer med kanalindstillingen, fordi tv'et simpelthen ikke ville være i stand til at fange danske kanaler. Hvorfor kan jeg blot gisne om, men jeg har ikke den nødvendige viden til selv at kunne besvare spørgsmålet.

Jeg har skrevet en mail til Cinematic, hvor jeg påtænker at købe 550'eren, der indeholder dette spørgsmål.

Det var altså lige en update herfra, men byd endelig ind, hvis I har bud på, om og hvorfor jeg kan/vil få problemer med kanalindstilling. Ja, og om prestige service er omkring 400 kr. værd - prisdifferencen mellem 550 og 555.
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du som jeg udelukkende ser et tv som en monitor, og kører signaler via en ekstern boks, ja, så er du dejligt fri for den slags bekymringer :)
Af runesteiness
edinger skrev:Hvis du som jeg udelukkende ser et tv som en monitor, og kører signaler via en ekstern boks, ja, så er du dejligt fri for den slags bekymringer :)
Det gør jeg ikke "udelukkende", men hovedsagligt da vi blot har DR's kanaler og TV2 (som vi dog mister den 11. januar). Men de få kanaler, jeg kan tage, vil jeg ja, netop gerne kunne tage.
Af Sjavse
Man kan sige at hvis det kun er nogen få hundrede kroner du sparer ved at købe en model der ikke er nordisk, så er det nok ikke det værd. Slet ikke hvis man tænker på hvis der går hen og sker noget med det, og det skal sendes retur til en udenlandsk forhandler. Jeg mener også jeg har hørt noget om at der kan være problemer med kanalindstillinger hvis man ikke har en nordisk model.
Hvorfor ikke bare prøve at købe det led tv hjem du også kigger på nu når lcd modellen ligger på 4000kr. Du har jo 14 dages fuld retur ret så i princippet kan du bestille det og afprøve det, og se hvad du synes i forhold til billedkvaliteten, lyden og om der er problemer med baggrundsbelysningen.