Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket tv skal jeg købe?

Af kasperht
Hej eksperter :-)

Jeg har lige fået en ps3 i julegave, og har selv købt en boxee box til mediestreaming. Jeg vil derfor erhverve mig en ny fladskærm, da min er meget gammel og derfor kun har 1 hdmi indgang(og kun er hd-ready.

Jeg har derfor fundet frem til Sony's 40HX723, da der er for lyst til et plasma fra Panasonic. Nu har jeg så læst en anmeldelse af 40EX723, som på punkter skulle være bedre end det dyrere HX tv...

Mit spørgsmål er derfor, om dette er rigtigt efter jeres mening, og hvad i synes jeg skal gøre.. Jeg har stort set besluttet mig for at købe et af disse, men hvis jeg har overset en eller anden genial handel i samme størrelse og prisklasse, må i gerne skrive det :-)

Mvh. Kasper
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du bruger søgefunktionen, er der ganske megen debat om EX720 vs HX720, eksempelvis her.

Og pas nu på ikke at gøre refleksioner til et større problem, end det egentlig er.

Plasmaskærme er ikke spor værre end glossy LCD-skærme eller gamle CRT-skærme.

Yderligere synes jeg, du skal overveje at gå op i størrelse, da det, som jeg plejer at sige, aldrig bli'r for stort, men hurtigt bli'r for småt.

Inden for prisrammen kunne Samsung D555 (link) eller Panasonic G30 (link) i hhv. 51 og 50 tommer være interessante.
Af kasperht
Er disse plasma-tv også at anbefale når jeg også skal spille ps3 på tv'et?. Primært skal jeg se film på det, men jeg har jo også en ps3, som tv'et også gerne skulle kunne bruges til..

Admin skrev følgende:
Testen skal ikke forstås som, at EX720 er et bedre Tv, men HX720 er bare et dyrere Tv, og når forskellene ikke er gigantiske, ligner EX720 et bedre bud ud fra en "pris-kontra-kvalitet"-vurdering.
Altså er HX vel bedre, selvom det koster lidt mere? Eller hvad?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HX72x er dårligere mht. sortniveau, men ellers er der små ting som gør den bedre end EX72x. Til prisen er EX72x umiddelbart et bedre køb.
Af kasperht
Værd at tage med, er også at man, når man køber HX frem for EX, kan købe en playstation 3 og uncharted 3, for kun 549. Dette kan man jo så sælge for ca. 2000 bagefter. Dvs. at man tjener 1450 kr. på at købe HX.. Så er prisforskellen jo minimeret.. :). Er EX stadig at foretrække?
Af pipper
Vælg HX723.

Det er klart bedre end det andet.

Jeg er ikke enig mht. dens sortniveau skulle være dårligt.

Måske det er dårligere i en måling men kan man se det.
Jeg kan ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tvivler på at du kan finde en køber til en PS3 med Uncharted 3 til 2000 kr., men det kan jo komme an på en prøve.

Jeg skrev ikke at EX'eren var at foretrække. Jeg skrev, at den gav mest for pengene.
Af pipper
Hvorfor tager du ikke ud og ser dem begge i en Sony forretning.

Så kan du jo selv bestemme om HX'en er de ekstra penge værd.

Måske du kan få lidt rabat.