Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LB
Jeg har fået mit et LG 50PZ250, som har USB-port. Jeg vil gerne afspille mkv-filer via min USB-stik, og det skulle fjernsynet også kunne. Mkv-filerne fylder typisk 8-10GB, så jeg er nødt til at lave filformatet om fra FAT32 til det filsystem som mac-computere bruger. Dermed kan filer på over 4GB overføres til USB'en, men når jeg tilslutter den fjernsynet, kommer der bare en fejlmeddelelse.

Hvad gør jeg? Er det mac's format mit TV ikke kan læse?
Af DavidHimself
Husk at MKV kun er en "container" - det kan være det der er inden i, dit LG ikke kan læse?
Af Mysen
Lyder mere som om, den ikke vil genkende stick'en. Hvis det er tilfældet, så bruger du nok et filsystem, den ikke understøtter.
Har du prøvet med ntfs?
Af LB
Har ikke prøvet NTFS - det kan man åbenbart ikke på en Mac. Det er ikke selve afspilningen jeg får en fejl på - fjernsynet melder fejl når jeg sætter den i - som om den ikke kan læse på den.
Af Juledamen
En mac kan ikke skrive på NTFS-formaterede harddiske, og harddiske formateret i FAT32-systemet, kan ikke arbejde med filer på mere end 4 gb.

Det system du formaterer i er nok HFS, som er et system udviklet af Apple. Jeg kender ikke til TV, som understøtter HFS.

Du kan derimod splitte dine mkv-filer i flere dele, som er på maks. 4 gb. Der er et hav af guider på youtube. :)
Af LB
Tak for svar.

Har lige prøvet med ExFat formatet - det kan TV'et heller ikke læse. Konverterer jeg derimod tilbage til Fat32, læser TV'et fint avi-filer på den.

Må igang med at splitte mkv-filer. Synes bare det er lidt bøvlet at skulle igang med, hver gang man vil se film. Må have fat i en apple tv box i stedet....
Af Juledamen
LB skrev: Må igang med at splitte mkv-filer. Synes bare det er lidt bøvlet at skulle igang med, hver gang man vil se film. Må have fat i en apple tv box i stedet....
Eller en PC! ;)
Af LB
NOT :p

Har i øvrigt lige splittet en mkv-fil. Nu kan tv'et læse USB enheden og se filerne, men den kan ikke afspille dem. Så meget for kompabilitet med MKV på et LG tv :s