Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af leff
Har længe kigget efter nyt tv, og er faldet for Samsungs flotte design, smart tv, og det flotte billede 7005´er og 8005´er har.
Sidst jeg var inde og læse om det, for 3måneder siden, ville de fleste ha sagt køb det, men når jeg læser herinde nu, er det somom folk trækker i land?

Er det ikke godt nok, eller hvad sker der?
Kan se El Giganten har 8005´er i 46" på tilbud til 10.000kr incl tablet´en.

Mit budget er MAKS 10.000kr. Vil gerne have LED pga strømforbruget.
Ser kun Bluray film, og spiller ps3, ingen pc.
Har en gammel Panasonic plasma 42", uden den rigtige tuner :( Også der grunden lidt ligger.

Hvad siger i her inde?
Skal jeg gemme mine penge, og finde et andet tv, eller?
Syntes godt nok der er meget negativ omtale for tiden.
Af noxity
Ser kun Bluray film, og spiller ps3, ingen pc.
...uden den rigtige tuner ked Også der grunden lidt ligger.
Huh?

Den negative omtaler handler primært om clouding, altså ujævn baggrundsbelysning. Hvis du er heldig at få et eksemplar som lider af dette i en mindre grad, så "go for it". Hvis du ikke har mod på at returnere TVet hvis det viser sig at have mere end du er tilfreds med, så vælg et andet TV.
Af Mysen
Lad dig ikke skræmme. Det er en meget populær model, og så er det en topmodel. Det er blandt årsagerne til, at du ser meget kritik af den, for det er nok mange flere, der er glad for den, end folk der er skuffede.

Den lider af bleeding og hakkeri, og du kan godt få en bedre skærm til prisen, men hvis du er forelsket i design og gerne vil have de mange "smarte" features, så slå bare til. Hvis du ikke er tilfreds, så kør ned og lever den tilbage.
Brugeravatar
Af edinger
Mysen skrev:...men hvis du er forelsket i design og gerne vil have de mange "smarte" features, så slå bare til...
Herlig subtilt! En perfiditet forklædt som en høflighed. LOL! :D
Af Mysen
edinger skrev:
Mysen skrev:...men hvis du er forelsket i design og gerne vil have de mange "smarte" features, så slå bare til...
Herlig subtilt! En perfiditet forklædt som en høflighed. LOL! :D
Hey hey! Det var ikke forklædt høflighed. Jeg var høflig ;)

Selv synes jeg det er ærgerligt, at disse parametre tager fokus fra billedkvalitet, men jeg er også ærlig nok til at erkende, at billedkvalitet slet ikke er det vigtigste fra langt de fleste,og i disse tilfælde, og det kan man jo nok også se på Samsungs salg af deres LED modeller.

Jeg sad lige og så Cars 2 med noget familie igår, motion plus sat til standard.... Jeg fik lov at slå det fra på et tidspunkt, men der var kun en, der var enig i, at det gav et bedre billede. Til de andre ville jeg nok sagtens kunne anbefale en D8005, for de lagde tilsyneladende heller ikke mærke til den omfattende bleeding.
Det var iøvrigt en Samsung LED fra 2009.
Jeg sad og så
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har nu ved flere lejligheder brugt nogle timer i træk med D8005 og der er altså en del ting jeg synes diskvalificerer den til at stå i min stue (set med mine meget kritiske øjne):
- bleed langs bundkanten ca 2 cm op på skærmen
- inhomogen belysning (clouding). Dog ikke så grumt som så mange andre TV
- småhak i billedet af og til. Primært når der skiftes scene. Kan ikke justeres væk hvis man ikke ønsker Samsungs motion system slået til.
- ingen direkte valg af input source. Man skal igennem en menu.
- Forsinkelse i lyd via HDMI. Ikke meget og ikke konsistent. Det kommer og går, men er ret frustrerende når det optræder.

Ingen af de personer jeg har været sammen med på de forskellige tidspunkter har set ovenstående ankepunkter som et problem (og nogle af tingene kunne de slet ikke kunne genkende). Jeg er som sagt ekstremt kritisk :)
Af lennon
Torben Rasmussen _ er der nogle dicipliner mht billedkvalitet hvor den reelt overgår eller hamler op med Pio plasma ?
Af Mysen
Torben Rasmussen skrev: Ingen af de personer jeg har været sammen med på de forskellige tidspunkter har set ovenstående ankepunkter som et problem (og nogle af tingene kunne de slet ikke kunne genkende). Jeg er som sagt ekstremt kritisk :)
Det er nok også en erkendelse, der er vigtig at få med. Jeg er nok knap så sart, og jeg synes bestemt også at design og tykkelse på skærmen, sidevendte indgange og PVR understøttelse mm. er dele af et godt køb. Når det er sagt, så er jeg langt mere kritisk mht. billedet end de folk, jeg bruger min tid med, og jeg påpegede dog heller ikke nogle af de kritikpunkter, jeg fangede igår, til nogen af de andre. Så er det bedre, at de ikke bemærker tingene, men jeg fik da følelsen af, at min hjernedødt irriterende linebleed måske er en lille bagatel ifht. andre issues på en edge-LED skærm.

Jeg genkender dog nogle af de ting,Torben nævner på min egen Samsung skærm. Man KAN dog give en Logitech Harmony fjernbetjening en knap til direkte adgang til in bestemt input source. Og så er der en ret glimrende lydforsinkelsesindstilling inde i menuen. Det tager lidt tid at få det helt perfekt, men det skal til gengæld bare gøres en enkelt gang til hver kilde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
lennon skrev:Torben Rasmussen _ er der nogle dicipliner mht billedkvalitet hvor den reelt overgår eller hamler op med Pio plasma ?
Hvis vi udelukkende snakker om hvordan billedet ser ud, så nej. Hvis man går op i features og udseende, så er snakken en helt anden.

Mysen: Hvis en Harmony kan skifte direkte til et input, så må der også findes en genvej til alle indgangene. Det må jeg lige grave dybere i. Det med lyden må jeg også tage et kig på når jeg sidder foran den igen. (da det ikke var en konsekvent fejl, så kiggede jeg ikke i lydmenuerne).