Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

det er tid til at skifte det gamle 32" billedrørstv ud.

Jeg sidder en 4 meter fra hvor det skal hænge i stuen. Skal bruges til TV, film, og wii til børnene.

regner med cirka 50"?

jeg synes jo et samsung 8005 er totalt fedt men vil ikke investere så meget. Jeg har heller ikke brug for alt det det kan. 3D siger mig ikke meget og smarttv heller ikke.

Jeg vil gerne have et tv som kan USB PVR

Min tanke er om man kan købe et plasma (synes billigere og kan ikke læse mig til at det er dårligere billedmæssigt) til en 5-6000, så kan jeg jo skifte det 3 gange i forventet levetid for en 8005 for samme investering.
Så dette i tilbudsjagten: 51” Samsung PS51D535 - 4.495,- men det har vist ikke USB pvr...

Ser frem til lidt hjælp?
Senest rettet af sparx 05 feb 2012, 08:53, rettet i alt 1 gang.
Af TYBO
Hvis du skal have plasma så skal du lige tjekke om din stue er lys....dvs om der kommer sollys direkte ind på skærmen.
Hvis der gør dette så er plasma et dårligt valg.
Det er svært at finde et TV med PVR uden at komme op i prisen.
Jeg har selv lige været ude og købe et TV og havde samme krav som dig.
Men pga. jeg har en lys stue så måtte jeg vælge et LED.
Brugeravatar
Af MigSelv
[quote="TYBO"]Hvis du skal have plasma så skal du lige tjekke om din stue er lys....dvs om der kommer sollys direkte ind på skærmen.
Hvis der gør dette så er plasma et dårligt valg.

Ikke et dårligere valg end lcd, eller for den sags skyld de gamle crt skærme.
Af PeterD
Panasonic G30 er på mange måder et bedre tv, hvis du går efter BILLEDKVALITET....

Et eller andet gør Panasonic rigtigt....Samsung og LG prøver stadig at finde ud af hvad det er..............
Af sparx
min stue er vel alm lys, nyt hus, hvide vægge, og et par store vinduer.
Så om sommeren kan det være svært at se på mit alm. billedrør, men jeg fornemmer at der ikke er helt enighed om at Plasma er dårligere i disse forhold?

G30 ser ok ud, men lidt dyrere end først budgetteret, kan man sige noget om hvornår på året tvpriser er lavest ifht nye modeller mv.
Lige pt skal de jo have solgt en masse til alle uden MPEG4, giver det de laveste priser, eller kan man forvente de falder yderligere i feb/marts?
Af DavidHimself
Det er de færreste der har modeller uden MPEG4, så det tog er kørt ;)
Prisene er i forvejen ultra lave, så tror ikke at januarudsalg bliver vildt (det er de sidste år blevet hypet til at være det vilde - men tilbudene er tit de samme som til alle andre kampagner).

Men hvis du venter til 2012 modellerne er på vej på markedet, vil måske falde en smule. med mindre butikkerne er fremsynede nok til at få solgt ud i tide :)
Af Mysen
Det er vist især de ikke helt populære modeller, der falder, når der kommer nye modeller til. - De modeller, som bare fylder på varelagrene.

Dvs. at modeller som D8005, G30, VT30 og EX720 nok næppe falder voldsomt i pris, idet de bliver udsolgt, inden der bliver lavet tøm-lager-tilbud.

Men ellers er jeg enig med Davidhimself, at de store prisfald færst kommer, når de nye modeller sættes til salg. NÅR 2011 modellerne er "gamle"
Af J.H.
Hvor meget eller hvor lidt de falder er svært at spå om men jeg har lige købt en 46" G30 og er yderst tilfreds.

Den har ingen problemer med det lysindfald der er der hvor den står og der er ikke specielt mørkt. Derudover er der de features du søger og superflot billede.

Med 4 meter til skærmen vil en 50" være rigtig fin.

Jeg læste døre op og stolper ned i forbindelse med mit køb, få skærme får så meget ros med på vejen som G30 alt taget i betragtning.
Af sparx
nu troede jeg egentligt at det var det jeg ville have, men fik så læst testen. Og det jeg ikke bryder mig om er bagudvendte stik og at de sidder i venstre side, den side er nemlig rimeligt blotlagt der hvor det skal hænge.
bagudvendt, giver vel en 3 cm ekstra?
Sidder stik på fjernsyn altid til venstre, eller varierer det fra producent til prod.
Brugeravatar
Af edinger
Hvorfor skal det være så svært?

Jo, det skal det, fordi forbrugerne – over en kam – går mere op i design end performance og efterspørger tyndere og tyndere skærme, hvilket betyder LED-clouding, plasma-blæserstøj osv.

At gøre bagudvendte stik og skærmtykkelse m.v. til ligeså vægtige argumenter som billedkvalitet er i min optik fuldstændig absurd.
Af DavidHimself
Enig med edinger.
Jeg ville til enhver tid gå efter bedste billede. Jeg ville blive sindssyg af at skulle se på et halvsløjt billede, for at få det "gode design"!
Af sparx
edinger, du har ret. Men det bliver altid et trade-off med billed ifht design, og der er en frue i min stue som går mere op i design, og det drejer sig som alt andet i livet om at finde det bedste kompromis (eller en gadget-kone ;-)

Men jeg arbejder stadig på at sælge dette ind... læste lige i manualen for G30 at man ikke kan USB PVR til HDD for analoge kanaler - er kabeltv ikke analogt? Vil det sige jeg ikke vil kunne optage noget af det?
Er der nogen der har prøvet det?

Er det helt generelt for USB PVR fladskærme, eller kun dette?