Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels.

Jeg er ny på siden, det vil sige jeg har siddet og læst anmeldelser og forumstråde i flere år, men har først nu oprettet en bruger.

Jeg er kommet I den situation at jeg skal ud og anskaffe mig et nyt TV. Til trods for forummets regler:

1. Søg først efter lignende tråde i forum så vi undgår tråde med samme spørgsmål. Hovedparten af trådene herinde omhandler indkøb af nyt TV, så der er gode muligheder for at finde information om f.eks. indkøb heri. Husk at vi har en officiel liste over TV vi anbefaler, som du kan finde i menuen på forsiden.

... opretter jeg hermed endnu en af disse tråde, da jeg vil høre hvad i anbefaler til mig.

Jeg har været ude på markedet det sidste halve års tid og har som mange andre forelsket mig i Samsungs D8008, men jeg er sgu blevet i tvivl efter al den kritik TV'et har fået herinde. Magter ikke et TV med startproblemer og dårligt hakkende billede i tide og utide.

TV'et skal sættes sammen med et Sony Surround Anlæg, WD Media Afspiller, Yousee Plus boks samt være fremtidssikret til div konsoller og PC-tilsutning.

Men hvilket TV til mit budget (i overskriften) vil i anbefale mig.
min. 46 tommer, max 55 tommer.

Min lejlighed er både mørk og lys.
Sidder 3-3,5m fra TV'et

PS. hurtigt svar foretrækkes, da div. januarudsalg begynder at starte imorgen :-)

På forhånd tak
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du allerede har fulgt med i debatterne og er bekendt med fordele og ulemper ved skærmene på din bruttoliste, forstår jeg ikke rigtig, hvad det er, du forventer at få ud af at oprette endnu en tråd.

Hvad der vejer tungest for dig, er det kun dig, der kan vurdere.
Af JesperKeller
Har lige set den nye Sony Center reklame.

sonys HX920 (Top modellen 2011-2012). Fantastisk billede og flot anmeldt på Flatpanels.

Du får 2x 3D briller med til og som noget helt nyt, deres nye Tablet med i prisen.

Venlig hilsen
Jesper Keller
Af Darthpox
Var idag ude og kigge mig lidt omkring. Var i en overgang ved at købe det Samsung TV jeg nævner i starten, men fornuften slog ind og jeg står nu stadig uden TV.

Jeg var senere på dagen i en cony center butik på Hvidovrevej og fik kigget på deres 823 og 923 modeller og må indrømme at det sgu så godt ud. Specielt 923 så rigtig fedt ud kvalitetsmæssigt.

Men har nu fået læst en masse fedt omkring Phillips 9706 model som også har vundet fine priser.

Hvis valget ligger mellem Sony's 46" 923/920 model og Phillips 46" 9706 model, hvilken ville I så foretrække og hvorfor? Eller ville i vælge en helt 3. skærm.

Mvh
Af allo
det jeg linkede til det var ikke noget for dig?
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du skulle have glemt det, kan du indenfor din budgetramme få markedets bedste tv, VT30 og PSXXd8005.

Det vil jeg da gerne lige minde dig om.
Af Darthpox
Den samsungskærm der bliver linket til har jeg ikke læst nogle test omkring, men skal da undersøge lidt omkring den her til aften.

Må dog indrømme at jeg er blevet lidt skuffet, når man hører om alle de problemer D8005 har haft.

Hvad angår VT30, så var jeg nede i den lokale hifiklubben og se den i funktion og jeg må indrømme at jeg var slemt skuffet. Kunne på ingen måde se sammenhæng mellem den billedkvalitet jeg så og så alt det positive der bliver skrevet.

Jeg siger indtilvidere tusind tak for hjælpen jeg er dog stadig ikke blevet klogere :-)
Brugeravatar
Af edinger
Lyder umiskendeligt som om du er vant til LCD-tv med overmættede power-farver.

Hos undertegnede er synet af en VT30'er altid ensbetydende med et endorfin-kick samt begyndende savl i mundvigene 8)
Af lennon
Pana VT30 er jo det TV som billedperformer bedst/mest korrekt . Men det blegner ofte når almene brugere ser det side by side med LCD, som tydeligvis har mere pangfarvelade og steril skarphed .
Ingen tvivl her PanaVT30! - specielt til film og sport . Er brugsmønsteret tv udsendelser og gaming ville jeg gå efter et LCD med local dimming .
Af Darthpox
Smag og behag er netop problemet :-) nok også derfor jeg får så svært ved at bruge hjælpen herinde til noget, da det i sidste ende er mig der skal savle med kroppen fyldt af enderfiner ;-

Endnu engang tak for hjælpen og tiden i tager jer til at forsøge at hjælpe et håbløst tilfælde :-)

Mvh
Af THM
hvis du er til tv i standard og butiksindstillinger og alligevel ikke gider indstille det når du kommer hjem, så bare køb det DU syntes ser bedst ud i butikken 8)
Af T.E.Larsen
Glem nu VT30.

Jeg er selv sprunget i fælden og har købt et (50")

Har lige slukket for en film. Jeg gad simpelthen ikke se mere, med al den larm TV'et afgiver. (blæser, buzz eller hvad det er)

Men godt billede. Men heller havde et knap så godt billede, og så et lydløs TV.
Af THM
T.E.Larsen skrev:Glem nu VT30.

Jeg er selv sprunget i fælden og har købt et (50")

Har lige slukket for en film. Jeg gad simpelthen ikke se mere, med al den larm TV'et afgiver. (blæser, buzz eller hvad det er)

Men godt billede. Men heller havde et knap så godt billede, og så et lydløs TV.
hmm gad godt hører hvor meget dit larmer...
det er dog ikke alle der larmer.