Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har idag en Dell 2209WA IPS skærm med super lækkert billede!
Jeg har dog lige fået et fat i et større skrivebord og sidder derfor nu længere fra skærmen, deraf er jeg begyndt at tænke på om ikke jeg skal have en 27" skærm istedetfor.

Har kigget lidt her til aften og er faldet over to:

Dell U2711, den naturligt større og nyere udgave af den skærm jeg allerede har idag.

eller

Samsung S27A950, en markant flottere skærm men med TN panel og uden USB hub som jeg ofte bruger (ville jeg kunne leve med hvis billedet dog bare er lækkert).

Kort fortalt går jeg meget op i farvekvalitet, skal ikke bruge den til spil eller 3D men vil komme til at lave en del billede arbejde og filmkigning på den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så glem alt om TN panelet. Det vil være en markant nedgradering for dit vedkommende.
Af AT0MAC
Jeg kan se du selv har en U2711 - har du noget at sige om den?

Bortset fra det, så skulle Samsungen skille sig ud og ikke ligne et TN panel men faktisk være ret god, har dog aldrig set den i virkeligheden og ingen ide om hvor jeg evt kan gøre det henne - så er også lidt på jagt efter hvad folk der kender den siger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
U2711 er en lækker skærm, som oveni købet er godt prissat. Farverne er gode og du får en prækalibreret model, som vil performe udmærket out-of-the-box.

Jeg har endnu til gode at se et TN-baseret display jeg ville ønske at have stående på mit eget skrivebord til brug ved grafikredigering.
Af T.Egelund
hvad skal du bruge skærmen til....

hvis det er til almindelig brug, så tag en med TN panel, men hvis du skal bruge til at game på er der kun Samsung S27A950 der dur, ingen ved siden af og langt ned til nr. 2...Den er i klasse den bedste gamerskærm på marked i dag :) , glæder mig til at se en prof. test af den herinde