25 dec 2011, 11:37
Hej alle
Da min nuværende fladskærm ikke har mpeg4, er jeg på jagt efter et nyt tv. Mit budget er på maks 4000. Det skal være min. 42 tommer. Et krav er også at jeg vil kunne afspille mkv eller iso filer på det via en ekstern harddisk. Hidtil har jeg skubbet computeren tæt på og brugt hdmi kabel når jeg skulle afspille disse filer. Det er sgu blevet for besværligt.
Jeg har overvejet lidt dette tv med "share movie" :
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... s43d455xxe
men vil jeg kunne sætte en ekstern harddisk direkte til denne skærm og afspille disse filer?
Det står sådan her i manualen:
"Filsystemet understøtter FAT16, FAT32 og NTFS.
● Visse typer af USB-enheder (digitale kameraer og lydenheder) er muligvis ikke
kompatible med dette tv.
● Mit indhold understøtter kun USB Mass Storage Class-enheder
(MSC). for serierne PDP 550 og 570
MSC er en Mass Storage Class Bulk-Only
Transport-enhed. Eksempler på MSC er Thumb-drev, flash-kortlæsere og USBharddiske (USB-HUB’er understøttes ikke). Enheder må kun tilsluttes direkte til
tv’ets USB-port.
● USB (HDD) understøttes ikke. for PDP 450- og 490 serien"
Håber nogle kan hjælpe, da jeg ikke selv er en ørn i fladskærmsverdenen. Alternativt må i også meget gerne foreslå andre skærme til de max 4000,-. Eller måske andre enkle metoder til at afspille mkv og iso filer på fladskærm.
På forhånd tak
Da min nuværende fladskærm ikke har mpeg4, er jeg på jagt efter et nyt tv. Mit budget er på maks 4000. Det skal være min. 42 tommer. Et krav er også at jeg vil kunne afspille mkv eller iso filer på det via en ekstern harddisk. Hidtil har jeg skubbet computeren tæt på og brugt hdmi kabel når jeg skulle afspille disse filer. Det er sgu blevet for besværligt.
Jeg har overvejet lidt dette tv med "share movie" :
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... s43d455xxe
men vil jeg kunne sætte en ekstern harddisk direkte til denne skærm og afspille disse filer?
Det står sådan her i manualen:
"Filsystemet understøtter FAT16, FAT32 og NTFS.
● Visse typer af USB-enheder (digitale kameraer og lydenheder) er muligvis ikke
kompatible med dette tv.
● Mit indhold understøtter kun USB Mass Storage Class-enheder
(MSC). for serierne PDP 550 og 570
MSC er en Mass Storage Class Bulk-Only
Transport-enhed. Eksempler på MSC er Thumb-drev, flash-kortlæsere og USBharddiske (USB-HUB’er understøttes ikke). Enheder må kun tilsluttes direkte til
tv’ets USB-port.
● USB (HDD) understøttes ikke. for PDP 450- og 490 serien"
Håber nogle kan hjælpe, da jeg ikke selv er en ørn i fladskærmsverdenen. Alternativt må i også meget gerne foreslå andre skærme til de max 4000,-. Eller måske andre enkle metoder til at afspille mkv og iso filer på fladskærm.
På forhånd tak