Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, folk!

Jeg har ikke kunnet finde nogle tilpas uddybende tråde om dette emne, så valgte at oprette en ny. Jeg skal til at købe nyt tv og jeg har foreløbigt hældt til Samsungs D8005 model. Men det lyder som der er en del problemer med clouding og bleeding og er kommet i tvivl om det er en god ide. Overvejer i stedet philips pfl 8606, er dette en god ide? Ud fra det review der er for 6606, kan jeg forstå at den ligger lidt under samsungs 8005 billedkvalitet? Ville det formentlig også gøre sig gældende for 8606, for forstod at teknikken i de to tv var meget det samme?
Kan se at LG's dyrere 980 W model får ros, er den klart bedre end de andre modeller, så det retfærdiggør den højere pris?
Af Nero
Glem ikke å kikke på Sony HX920 :)
Af JesperKeller
Lige for at redegør din spørgsmål angående Philips PFL8606t kan jeg sige at sidste års model blev rost til skyerne for dens hurtige respons tid :)
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1282638840

Jeg tror næppe Philips er gået tilbage i år.
Hvad andet er, så har Philips hellere ikke haft kvalitets problemer som f.eks Bleedings som Samsung har lidt af i stor stil.

LW980, Sony's HX920 og Philips 9706t er alle sammen baggrundsbelyste og du vil derfor ikke opleve bleedings på samme måde, som mange har på Samsungen.
Dog så er alle tre skærme i et betydeligt højere prisleje end Samsungen (Well duuuuh), men synes nu klart det er anbefalet at få en baggrunds belyst LED skærm.
Brugeravatar
Af edinger
Pas på med ikke at fortabe dig i tests. Det afgørende er, hvad din reference er.

Hvis du er vant til en Pioneer KURO, vil alle dine bud her nok være et skridt ned. Omvendt, hvis du er vant til et gammelt "tykskærms-tv" eller en ældre middelmådig LCD-skærm, så vil alle skærmene her nok blæse dig omkuld.