Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Plex
Hej

Jeg har netop skiftet mit Sony W4500 46", ud med en ny 50" Panasonic G30.

Billedet på min nabos aldrende PX80'er har altid imponeret mig, så har bevæget mig over på den anden side af åen - til plasma land.

Dog er jeg ikke synderligt imponeret, da jeg havde forestillet mig meget bedre sortniveau, i forhold til min gamle Sony. Jeg syntes sort er musegråt, pånær det er meget mørkt i stuen. Har brugt kalibreringsindstillingerne her fra Flatpanels test, hvilket har forbedret hvidbalancen meget, men stadig sort kunne være bedre.

Genskin i skærmen er også en issue, som er lidt træls - alt spejler sig i skærmen :((

Billedkvaliteten er betydelig mere kornet, men skærmen er jo også 4" større - måske jeg har købt den for stor? Afstand 260-300cm fra skærm... HD kanaler er straks meget bedre, men det er jo langt fra alle kanaler der sendes i HD.

Signalet er YouSee DVB-C.

Ellers er det er super tv, og den er hurtig til at skifte kanaler :)

TV'et er købt hos Komplett, så overvejer at bytte den til noget andet, men aner ikke hvad jeg skal gå efter - det er jo svært at se skoven for bare træer, når vi snakker modeller. Dog er Samsung total udelukket her i huset :D
Af THM
det lyder til du er blevet vandt til lcd tv, som i dagslys har bedre sort da panelet grundfarve er mere sort end midlevel plasma.
du ku evt. overveje et mat lcd tv hvor lyset spejles mere diffust, hvor hele billedet bliver lidt mere mat, ift. g30 hvor spejlingen er mere direkte, hvor resten af billedet ikke påvirkes så meget.
I prisklassen kan nævnes sony ex720, som dog i mine øjne ikke er på niveau med g30, men det forhindre den jo ikke i at være det i dine 8) den er iøvrigt målt til samme sortniveau som g30. det forudsætter dog man sidder lige for
Af Plex
Hej

Jeg havde godt nok ikke forventet, at der skulle være så meget genskin på sådan en plasma - det er jo helt vildt, som alle ting spejler sig i skærmen :s

Kan det være passe, at guiden ikke kan laves transparent, og hvorfor muter lyden når der trykkes guide? Det virker for mig, som er kæmpe tilbageskridt i forhold til Sony'ens guide.

Er det sådan på andre Panasonic modeller også?
Af Andy666
Den muter ikke her på et VT30Y
Af Plex
Andy666 skrev:Den muter ikke her på et VT30Y
Både billede og lyd?
Af Andy666
Baah jeg er en ost.

Jeg trykker "Guide" på min Harmony One, men den styrer jo min Yousee box.

Når jeg trykker guide på min Panasonic remote, sker der faktisk ingenting...:S
Af Plex
En aden irriterende issue, er at tv'et selv skifter input, hvis der kommer signal på en hdmi port for eks.

Jeg har en Mac Mini tilsluttet, som til tider vågner fra dvale, hvilket betyder at tv'et skifter til hdmi - belastende funktion.

Nogen der ved om man kan slå det fra?
Af THM
Plex skrev:En aden irriterende issue, er at tv'et selv skifter input, hvis der kommer signal på en hdmi port for eks.

Jeg har en Mac Mini tilsluttet, som til tider vågner fra dvale, hvilket betyder at tv'et skifter til hdmi - belastende funktion.

Nogen der ved om man kan slå det fra?
jeg syntes ikke genskin er så slemt på den, bliver mere irriteret over mat lcd, men har nok også noget at gøre med hvad man er vandt til. det skal være et meget lyst rum før jeg syntes det er problematisk at se alm. tv, ved mørke film skal skal gardiener naturligvis trækkes for...

du kan slå viera link fra og se om det hjælper