Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af marcdk
Hej,

Efter en lille times søgen på dette glimrende forum prøver jeg lige at starte en ny tråd.

Jeg har netop købt nyt TV nemlig et Samsung UED8005.

I dette TV er der indbygget wifi med n standarden.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at købe en NAS box der automatisk synkronisere med en folder på min bærbar (hver gang jeg starter op) Så alle mine 1080P mkv filer automatisk ryger på NAS box.

Det er selvfølgelig så meningen at jeg skal kunne tilgå min NAS box direkte fra menuen i mit TV via wifi og så afspille disse film som nogle gange fylder 18gb.

Spørgsmålet går så på: Er det overhovedet muligt at afspille så store filer via wifi?
Hvilken NAS box skal jeg købe?
Hvad med ISO/IMG filer, kan de også afspilles?

Det ville virkelig være ret hvis sådan et setup var muligt og kunne køre uden de store problemer.

På forhånd tak.
Af henriksen78
Ideen men en NAS er at du har dine filer (film) liggende på den. Det er i princippet en alm harddisk som kan tilgås over netværket.
hvis du køber en NAS er der ingen grund til at have dine film på din PC

dog skal du være opmærksom på hvilke filformater dit TV kan afspille. Det kan være at samsung ikke kan afspille ISO,IMG. Der kender jeg ikke samsung godt nok til at kunne svare på. alternativ er en medie streamer eks. WDTV, en lille box som afspiller film fra en NAS
Af marcdk
Hej Henriksen,

Mange tak for dit svar.

Ja jeg kan se at der findes en del medie streamere.

Min tanke var dog blot at have min NAS stående ved siden af min Router og så hive film ned på min pc som normalt hvor der så skulle være noget auto sync.
Så håbede jeg på at dette setup kunne afspille mine 1080p film direkte over WIFI på mit samsung.

Jeg er klar over at Tv'et skal understøtte diverse formater, men det skulle der være styr på :)
Af supermoy
Hej marcdk.

Jeg har lige et spørgsmål til dig, som jeg håber du kan hjælpe mig med.

Har oz lige anskaffet mig et 8005 (fed skærm :) )

Mit problem er at når jeg afspiller film via wifi fra min computer, så kan den ikke finde de film jeg har liggende som feks iso-filer.

Hvordan har du klaret det problem, for syns jeg kan læse mig ud af at det kan du???

Mvh Per
Af Chaui
Du kan ikke afspille ISO filer på dit TV. det skal være mkv filer.

Jeg har ikke gode erfaringer med Trådløst og streaming, så jeg vil anbefale dig og købe en NAS og sætte kabel til den samt dit TV. så kan du uden problemer se mkv filer uden Buffer problemer.
Af marcdk
Hej Supermoy,

Jeg bruger generelt ikke ISO filerne mere da de bliver pakket ud direkte som MKV filer :)

Og før i tiden koblede jeg altid min laptop med poweriso til TV'et.

Så der kan jeg ikke hjælpe dig.

Afspiller du MKV filer trådløst fra en NAS boks?

Jeg ville virkelig være glad for at undvære at koble NAS boksen til TV'et med kabel.
Men når i nævner kabel er det så Ethernet Kabel?
Af supermoy
Hej igen..

Har ikke en nas boks, henter direkte fra harddisken på computeren..

Har prøvet at ændre en iso fil til mkv, men kan stadig ik finde den på tv'et

Men for at gøre en lang historie kort, så skyldes mit problem at min 60" D8005 flimrer når jeg afspiller blu-ray film fra min computer (De er forbundet med HDMI)

Det er kun når der er hurtige bevægelser i filmen problemet kommer, 2-3 steder på langs af skærmen . Har oz en 63" plasmaskærm koblet på min computer, og her er problemet det samme.

Men min computerskærm, en samsung LED 27", viser det perfekt.

Graffikkortet er et ati raedon HD6870, som sidder i en helt ny Medion computer, så det burde sq virke uden problemer..

Fatter det bare ik !!!
Af Helmø
supermoy skrev:Har prøvet at ændre en iso fil til mkv, men kan stadig ik finde den på tv'et
Du kan ikke omdøbe filerne - du kan f.eks. bruge programmet http://www.makemkv.com/ som kan lave ISO filerne om til MKV.
Af Jodde
Alle de film jeg har på min Synology NAS, ligger som .ISO, og de kan alle afspilles på mit Samsung TV uden problemer.

Så forstår ikke hvorfor der skal konverteres til .MKV...?

Er i hvert fald ikke nødvendigt hos mig :-)

Det eneste der "driller" lidt er, at hvis en film har menustart, hvor man skal vælge subs, og/eller start/afsnit ell.logn. skal jeg vælge dette på min com, da jeg ikke kan vælge f.eks. DK subs på en film, da min Samsung remote ikke reagerer/tilbyder denne option.

Men er filmen lavet som en "film-fil", hvor der kun er filmen, og den er med præinstalleret DK subs, spiller det hele MAX q:D

Men er det muligt at løse problemet/fejlen med, at man ikke kan vælge fra menu-siden, på film der indeholder en sådan "startside" ?

PFT :)
Af jknudsen
jeg har også en NAS (synology). Fjernsynet kan afspille video filerne herfra trådløst. Dog ikke .img filer, men hvis jeg ændrer endelsen til .iso så kører det fint.

Men ja, ved en dvd fil med menu, så kan jeg ikke navigere i DVD menu strukturen via min samsung remote. Er der nogen der har en løsning herpå? Hvis jeg streamer til min bærbare, er det ikke noget problem.