Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af runesteiness
Jeg har fundet denne Asus Eee-boks, som jeg overvejer at investere i som mediecenter: http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=4398344

Den skal sluttes til tv'et og bruges til afspilning af film - dels fra Eees harddisk og streaming-tjenester på nettet (Filmstriben.dk, DR Nu etc.). Herudover skal den også bruges til almindelig browsing og musik.

Min research viser, at den får ret stor ros, men jeg er specifikt interesseret i et par ting:

Vil den lagge, når jeg browser, streamer film etc., og hvor hurtigt vil den kunne tændes? Vil dette eventuelt kunne sættes op i bios?

Det er vigtigt for mig, at jeg kan tænde den hurtigt, så jeg ikke skal vente 20-30 sekunder, før jeg kan få sat gang i et musiknummer eller en film.

Den virker ret attraktiv til mit forbrug, fordi jeg også gerne vil have et dedikeret styresystem.

Har nogen erfaringer med denne boks? Og vil den være fin til mine behov?
Af FlotFyr
Synes det er mange penge at betale for relativt forældet hardware.

Saml en lille htpc selv istedet - der er mange muligheder derude.
Sørg for en lille ssd hvis du ønsker hurtig opstart mv.

Held og lykke :)
Af runesteiness
FlotFyr skrev:Synes det er mange penge at betale for relativt forældet hardware.

Saml en lille htpc selv istedet - der er mange muligheder derude.
Sørg for en lille ssd hvis du ønsker hurtig opstart mv.

Held og lykke :)
Jeg er ret overbevist om, at jeg ikke får samlet en htpc selv, så derfor er jeg ude efter en færdig løsning.

Er der andre bedre bud end Asus'en, når prisen skal holdes nede.