Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thomas Fisker
Peter Schrøder skrev: Sony har antennestikket ragende bagud, hvilket gør vægophængning en uskøn affære, og LG's zoneopdelte LED arrangement er, i mine øjne, værre end en smule clouding på Samsung'en.
Jeg vil nu ellers påstå at HX920 har antenne stikket ned af ?

Og jeg tilslutter mig gruppen der mener at HX920 er klasser over samsung 8 serie, både på billedet og bygge kvaliteten.
Er imponeret over de fejl man hører om på 8 serien, har endda set et hvor rammen ikke var limet ordentligt på ?

Hurra for kvalitets kontrol siger jeg bare, ville ønske man kunne spole 3 år frem og se hvor mange af de her dyre tv der stadig virkede :)
Af Senic
Min kammerat har samme skærm - og hans er mindst lige så meget angrebet af det - jeg tror ikke det hjælper en dyt at bytte skærmen. Rigtig mange har skrevet side op og side ned om problemet herinde
Har du kigget på Sharp LE831? Den fik meget ros i testen her på siden.
Af Claushe
Igen SUPER tak for alle jeres indspark - er guld værd for mig.
Har kigget godt på tv'et og kan også se at den ligesom ikke er helt korrekt samlet i bunden (fæstner fint i den ene side og gaber lidt (3 mm) i den anden). Man kan godt squeeze den ind, men ryger blot ud igen.

Det + det bleeding i toppen holder ikke til et 12k produkt. Og rigtig irriterende da det ellers virker skide fedt det TV.

Vil lige læse anmeldelserne af
Sharp LE831 (kedeligt design)
og
HX920

og håber så at jeg bliver lidt klogere på hvilken vej jeg skal gå.
Af Efre
Kan ikke lade være med at tænke på om alle sidder kun kigger på sorte skærme,
har selv et 46" 8005 og er meget tilfreds med skærmen
Af Peter Schrøder
Efre skrev:Kan ikke lade være med at tænke på om alle sidder kun kigger på sorte skærme,
har selv et 46" 8005 og er meget tilfreds med skærmen
He he. Ja, og så en sort skærm uden sort billede. Det er kun når skærmen er i "tomgang", altså når lcd panelet ikke er aktivt at fænomenet clouding opstår. I sorte scener er der ikke noget at se. Den kraftige bleeding, som Clauche's eksempel viser, er dog ikke ok. Den vil kunne ses ved alm. tv-kigning.
Af JesperKeller
Thomas Fisker skrev:
Peter Schrøder skrev: Sony har antennestikket ragende bagud, hvilket gør vægophængning en uskøn affære, og LG's zoneopdelte LED arrangement er, i mine øjne, værre end en smule clouding på Samsung'en.
Jeg vil nu ellers påstå at HX920 har antenne stikket ned af ?
EX720 har stikkende pegenede bagud, da dette er deres budget model.
Men HX serierne (720, 820 & 920) har alle sammen deres antenne stik pegende væk.
Hovedsagligt kun Analog indgange peger bagud (Men igen så er det bedre end Samsung, som helt har fjernet dem).
Af THM
Peter Schrøder skrev:
Jeg har selv samme model men i 55". Den har en smule clouding men ikke noget jeg ikke kan leve med. Det er en lækker skærm. Skulle jeg overveje noget andet, ville jeg kigge på den omtalte Philips, også selvom det erfaringsmæssigt kun har 25 måneders levetid.
Det hedder planlagt forældelse, noget stort set alle producenter arbejder med i større eller mindre grad. der bliver simpelthen forsket i tingene ikke skal holde for længe... er selv spændt på hvornår mit tv, computer, elevationsseng mv. står af ;) man skal nok være glad hvis man når over 5 år ved tv og computer :D