Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har kigget, på en af disse fladskærme, til soveværelset, men lider de to LED skærme, af backlight bleeding?

Samsung 40” LED-TV UE40D5004 (Pris 3779kr.)
Philips 40” LED-TV 40PFL5606H (Pris 3799kr.)
Philips 42” LCD-TV 42PFL4606H (Pris 3799kr.)

på forhånd tak :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Det er vel mere reglen end undtagelsen, at edge led lider af backlight bleed.
Af Sjavse
En af de eneste muligheder du har for at være 100% sikker er at købe over nettet og så teste skærmen i mørke, og hvis det er for meget til din smag så retur med det.
Af ShooterDK
tror jeg vil foretrække elmutanten så jeg bare kan aflevere tilbage i deres butik :)
Af ShooterDK
men hvis det som sagt mere er undtagelsen end reglen, at de ikke lider af backlight bleeding, så vælger jeg nok:

Philips 42” LCD-TV 42PFL4606H (Pris 3799kr.)
eller modellen over Philips 47" LCD-TV 47PFL4606H (4499kr.)

hvad synes i om dette valg af skærm ?
Af ShooterDK
synes i det er mer prisen værd 700 kr. for at opgradere fra 42 til 47 tommer ?
Af lennon
Hvorfor ikke et plasma ? ?
Plasma har med garanti ikke backlightbleeding, og samtidigt et synligt bedre billede til prisen.
I soveværelset er det under normale omstændigheder temmeligt mørkt når man ser TV ? ( - LCD har kompetencer i dagslys).
Fordommene mht stømforbruget på plasma skydes også ned , da man alt andet lige ikke ser så mange timers TV i soveværelset ?
Skrækken for at falde i søvn til tekst-tv (retention) - er umiddelbart det eneste saglige argument jeg kan se, for at fravælge plasma . . .
Af J.H.
Risikoen ved retention hvis man f.eks. skulle falde i søvn, kan jo nedsættes betydeligt ved at sætte skærmen til auto-standby efter f.eks. 2 timer....eller er skaden allerede uopretteligt sket der?
Brugeravatar
Af edinger
Hvis skaden var uoprettelig efter to timer, var der sandelig mange helaftensfilm, man måtte gå glip af.

Så mens spørgsmålet meget godt udtrykker den helt uproportionale frygt for retention, som nogen har, er svaret naturligvis nej.
Af J.H.
Præcis ;)