Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pepsi
Har netop fået mig en Mac Mini 2011 model, den med 4 gb. Jeg har nu forsøgt at se flere .mkv filer via hdmi til mit sony hx700 46" og må desværre konstatere at filmene lagger/hakker. Nogen der har en løsning på problemet. Film blev afspillet gennem VLC player.

Film hakker både når de tages fra harddisk samt når de ligger direkte på mini'en.

Træls når maskinen koster 6200 kr.
Af dmbs1
Ja det er træls. Jeg står i samme situation (dog med den lille model). Jeg har for et par dage siden oprettet en tråd på recordere.dk uden at jeg fik løst problemet 100% :((

Efter at have læst en masse om det på nettet synes jeg at du kan prøve at køre billedet ud gennem displayporten i stedet for HDMI (jeg har ikke selv sådant et kabel).

Ellers går jeg og overvejer at skifte til WIN7, det skulle også løse problemet. Men det er sgu da vildt skuffende, da jeg troede det ville blive det ultimative (næsten) media center....
Af pepsi
Hej,

Det var selvfølgelig en løsning....men så får jeg vel ikke HD kvalitet hvis jeg benytter VGA
Af pepsi
Hej dmbs1

Jeg har lige smidt mit spørgsmål ind på recordere, da jeg ikke mener det kan passe den skal lagge.... havde kun læst positive ting om den inden købet.

Den har trods alt større cpu end boxee og WD live tv som kan kører filerne uden problemer.
Af steffenj
Har i prøvet at bruge en anden afspiller en vlc? Jeg har haft lidt problemer med min macbook ved afspilninger, har så hentet et gratis program i appstore og det køre uden problemer