Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jknielsen82
Jeg har lidt problemer med at gennemskue hvilket antennekabel der er at foretrække tfor at få optimal billedkvalitet - specielt med henblik på HD kanaler.
På nuværende tidspunkt har jeg et gammeldags antennekabel med plastic-hætte på (fra harald nyborg).
Min antenneforening anbefaler at jeg bruger antennestik der er HF tætte :o
Kan i ikke hjælpe mig lidt på vej med hvad jeg skal købe, og i så fald hvor det kan købes. Prisen er ikke altafgørende, da jeg vil have et antennekabel i en ordentlig kvalitet!
Af BrianH
Mener du stik eller kabel?

Harald Nyborgs kabel kan sagtens være udmærket, og du skriver ikke noget om, hvorvidt du har problemer.

Men digitalt tv, får du ikke bedre billede med dyre kabler. Enten er der signal, eller også er der ikke, hvilket ses som pixelering og/eller at billedet fryser på skærmen.

Hos av-cables kan du få hvad du vil have: http://www.av-cables.dk/antennekabel_46_da/
Af DavidHimself
Husk dog at afskærmningen har noget at sige :) et billigt kabel kan godt være glimrende forudsat det er dobbelt afskærmet!
Brugeravatar
Af MigSelv
Afskærmning og HF tætte stik er vigtigt, med de digitale signaler.
Af BrianH
MigSelv skrev:Afskærmning og HF tætte stik er vigtigt, med de digitale signaler.
Ja, men kun hvis man oplever billedudfald. Har man ingen problemer, får man ikke noget bedre billede ud af det
Brugeravatar
Af kerovan
Som Migselv skriver.

Så sørg for det er dobbelskærmet kabler, og hf tætte stik at fornuftig kvalitet, så går du ikke helt galt i byen.

Har selv haft kabler fra harald skrald, og de duede altså ikke godt nok til et stræk på 8 meter.

Det gjorde et dobbelskærmet kabel derimod.
Af Jknielsen82
Mit problem består i at jeg skulle kunne tage 3 forskellige HD-kanaler (TV3+HD, Kanal5HD og DR HD).
Jeg kan kun tage en af disse kanaler, og det er DR HD. Jeg kan ikke finde de to andre.
Der var dog for ca 1 måned siden et problem hos min antenneforening der bevirkede at alle deres kunder incl. mig selv, skulle geninlæse alle kanalerne!
Da jeg havde gjort dette, kunne jeg ikke modtage de to førnævnte HD kanaler, og rettede naturligvis henvendelse til min antenneforening. De sagde at det skyldes jeg brugte en billig antenneledning med et billigt stik med plastickappe på! Det er korrekt at jeg har sådan et antennekabel, men det virker bare lidt mærkeligt at det først var efter jeg geninlæste kanalerne at mit problem opstod..... før dette kunne jeg godt tage dem!
Men som sagt så siger min antenneforening at det er fordi jeg skal skifte min nuværende antenneledning ud men en der har HF tætte stik!
Hvis det bare er det der skal til så burde mit problem være nemt at løse, da jeg så bare må have fat i sådan en ledning med disse stik på.

Mit tv er et Samsung PS50C685 hvis det har noget at sige.
Af BrianH
Jknielsen82 skrev:Mit problem består i at jeg skulle kunne tage 3 forskellige HD-kanaler (TV3+HD, Kanal5HD og DR HD).
Jeg kan kun tage en af disse kanaler, og det er DR HD. Jeg kan ikke finde de to andre.
Der var dog for ca 1 måned siden et problem hos min antenneforening der bevirkede at alle deres kunder incl. mig selv, skulle geninlæse alle kanalerne!
Da jeg havde gjort dette, kunne jeg ikke modtage de to førnævnte HD kanaler, og rettede naturligvis henvendelse til min antenneforening. De sagde at det skyldes jeg brugte en billig antenneledning med et billigt stik med plastickappe på! Det er korrekt at jeg har sådan et antennekabel, men det virker bare lidt mærkeligt at det først var efter jeg geninlæste kanalerne at mit problem opstod..... før dette kunne jeg godt tage dem!
Men som sagt så siger min antenneforening at det er fordi jeg skal skifte min nuværende antenneledning ud men en der har HF tætte stik!
Hvis det bare er det der skal til så burde mit problem være nemt at løse, da jeg så bare må have fat i sådan en ledning med disse stik på.

Mit tv er et Samsung PS50C685 hvis det har noget at sige.

Det kan også være noget netværks-ID der driller.
Men det er sket før at man mister digitale kanaler, hvis kablerne er får dårlige, så skaf dig nogle nye.

Hvis det ikke er en større installation, men kun fra stikdåse til tv, kunne du jo investere i sådan en her : http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 06_da.html
Af Jknielsen82
Tak for de forskellige råd herinde. Beklager den lidt sene tilbagemelding, men har haft nok at se til her i julen :)
Jeg har fået købt nogle nye stik jeg vil prøve med, og så vil jeg som i nævnte lige tjekke op på mit netværks ID og se om det kan hjælpe.
Jeg giver lige besked om udfaldet når jeg har fået de forskellige ting afprøvet