Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Letten
droner skrev:Er det helt sikkert at de fortsætter med tabletten indtil 31/1? I så fald går der jo nok lidt længere tid før prisen falder... Øv !:(
Ja, jeg sidder også bare og venter på at man kan blive fri for at betale for den overflødige tablet. Vi har en Samsung Galaxy Tab 10.1 og den er fin, men 5" er bare for småt.

Sidst jeg kiggede på dba.dk var der over 50 af dem til salg - der er nok mange der ikke finden den tilstrækkelig brugbar.
Af alsoe
Hej Hej

Jeg er netop vendt hjem fra Fona, og der fik jeg at vide at hvis jeg gik efter bedste billede osv ville ekspedienten foreslå plasma = PanasonicTX-P50GT30Y CI+.jeg vil meget gerne høre fra "plasmafolk" om hvorfor I har valgt plasma frem for LED :)

tak
Af TYBO
Var det ikke 4000 den steg den gang de smed tableten med. Det mener jeg det var.
Af Mysen
alsoe skrev:Hej Hej

Jeg er netop vendt hjem fra Fona, og der fik jeg at vide at hvis jeg gik efter bedste billede osv ville ekspedienten foreslå plasma = PanasonicTX-P50GT30Y CI+.jeg vil meget gerne høre fra "plasmafolk" om hvorfor I har valgt plasma frem for LED :)

tak
Du kan bruge masser af tid herinde, hvis du vil vide mere om panelteknologier.

For at gøre det kort, så kan det nævnes at plasma ikke er helt så lysstærke som LCD, de bruger mere strøm og så skal man være lidt ekstra opmærksom på at behandle skærmen ordenligt, især i starten. Desuden buzzer de fleste mere eller mindre, dog oftest "mindre"

til gengæld er en plasmaskærm ofte billigere, kan gengive farver mere korrekt, og er hurtigere til at gengive bevægelser.
Kort sagt: Bedrebilledkvalitet, men ikke uden minusser. Herinde er der mange plasmatilhængere, men det skyldes, at vi nok går mere op i korrekt billedgengivelse end resten af befolkningen. Og så er det nemmere for en billedethusiats at accepterer minuserne ifht. at vælge den lidt pænere designet LCD model, der både er dyrere og knap så god.

Plasma er ikke for alle, men det er LCD heller ikke. Vil du vide mere, så tjek eksempelvis panel-teknologi artiklen herinde.