Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej :)

Som overskriften lyder, så synes jeg generelt at underteksterne er meget små når jeg spiller .mkv film med .srt undertekster. Jeg har kigget samtlige menuer og undermenuer igennem, men kan simpelthen ikke finde noget, andet end at slå dem fra og til.
Nogen der har en idé.

På forhånd tak.
Af Sjavse
Ja sorry jeg lige spørg i din tråd, men hvordan har du fået undeteksterne til at blive afspillet på dit fjernsyn? Jeg kan simpelthen ikke få undertekster med på en mkv fil. Hvilket fjernsyn har du?

Mvh.
Af Mandrup
Altså undertekster har samme navn som .mkv filen. Så trykker jeg på knappen STTL (ligger t.h. for tekst-tv under de 4 farvede knapper).
Har P42GT30Y, som overskriften siger.
Af Lindberg47
Jeg har nøjagtig det samme problem. Det er mærkeligt, at de er så små underteksterne uden man har mulighed for at ændre størrelsen. Til gengæld har man 8 forskellige skrifttyper at væge imellem ::l
Af Mandrup
Problemet er delvist løst!
Har afspillet flere film efter, hvoraf det kun var den første, som havde problemer med størrelsen på .srt filer. Hvorfor ved jeg ikke, men jeg er nu glad for at Panasonic understøtter undertekster encoded i .mkv filer! Det kan mit Samsung UE46C8705 ikke!
Vender tilbage, når jeg har fået kigget .srt filerne igennem, således at vi kan finde en reel fejl!

:)
Af Lindberg47
Okay, jeg har også kun prøvet en film. Det var en .avi med .srt-undertekster. Men teksterne var virkelig små. Helt ubrugeligt hvis man sidder mere end 2 meter væk.
Af Mandrup
Prøv evt. lige med en ny .srt fil.. Der kan være noget andet, der gør det.
Af Mandrup
Hmm..
Jeg får den størrelse du har nu, men jeg synes nu ikke at det er for småt. Hvor langt sidder du fra tv? Jeg bruger tommelfingerreglen 1" pr. 7,5 cm. Det ved jeg mange producenter tilpasser undertekster til.
Dog kan jeg sagtens se problemet med at vi ikke selv kan justere størrelsen selv!
Af Lindberg47
Jeg sidder også 3,5-4 meter væk, så teksten må gerne være af en rimelig størrelse. Hvis man har undertekster på DR's, TV2 kanal 6 osv. så er bogstaverne 2-3 gange højere. Så teksterne på DLNA-film er meget mindre end det man er vant til.

Man burde fortælle det til Panasonic. Kan bare ikke finde en email adresse at skrive til dem på.