Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

har købt det her tv(Samsung: LE-40A856) for nogle år siden da det udkom og jeg har aldrig opdateret mit tv, og jeg kan heller ikke se digatal eller hd kanaler ?? så står der bare kodet signal og kommer sort skærm frem :( - har søgt lidt her inde og folk snakker om man skal skifte netværks id og frekvens id osv, men ved mig er de blokket på en måde og jeg har koden til mit tv, men hvergang jeg vil ned til netværksvalg eller opsætning af kabelnetværk er de grå, så man hopper bare over dem :(

vil gerne have min tv opdateret, men kan hellere ikke finde en, på forhånd tak og håber i kan hjælpe mig lidt på vej! :)
Af Simonlynge
Har du prøvet at sætte de værdier til manuel i stedet for automatisk? :)
Af DanielSL
har været inde og rode i lidt af det hele simon :( og har os lige resat mit tv :(
Af jgr
Hvordan modtager du dit TV-signal? Modellen har så vidt jeg husker kun DVB-T-tuner til det luftbårne signal. Desværre er det også kun med MPEG2, så den tuner er forældet om kort tid.
Du kan ikke opdatere dit TV til at få de rigtige tunere, hvis du fx har kabel-TV. Der skal du have en løs tuner ved siden af, og så bare bruge skærmen som monitor.
Af DanielSL
lyder ikke så godt, da jeg købt den for 3-4 år siden, købt jeg det for at det skulle virke til nu her -_# men skal ind og have et Samsung D8005 , men ville stadig have det her til at virke :(
Af jgr
Du svarede ikke på mit spørgsmål? Er det kabel-tv du har? Der kunne jo være andre med samme problemstillinger, der søgte i dette forum for at få hjælp.
Det er altid god skik at skrive hvordan man har løst problemet eller hvad "sagen" ender med.
Af DanielSL
ja det er kabel tv :D sover bare lidt sorry! :D
Af jgr
Til kabel-TV ville jeg først overveje om jeg kunne leve med det analoge signal. Det er lidt en skam til sådan en fin skærm som 40A856, så jeg ville nok kigge på en løs DVB-C-tuner som fx denne: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ager-dvb-c
På den måde får du det digitale signal ind på TV'et, og som et plus kan du koble en usb-nøgle elller -harddisk til tuneren og bruge den som optager.
Af DanielSL
mange tak for hjælpen, men tror du at det løser problemet med kodet signal :D for manden sagde til mig og min moster at det ville kunne tage digital tv :(
Af jgr
Med den boks til du kunne se alle de digitale kanaler, som findes i den pakke du har. Det virker lidt mærkeligt, at TV'et melder "kodet signal". Hvor mange kanaler finder du når du søger?
Af DanielSL
kan godt se normale kanaler og dog mangler der 2-3 stk's og digitale kan jeg ikke se :(
Af DanielSL
har aldrig opdateret mit tv? kan det være grunden og kan heller ikke finde driveren som passer til
Af jgr
Når du siger at du kan tage "normale kanaler", så mener du vel de analoge kanaler? Og de par stykker du mangler kan fx være DR HD som kun findes digitalt?

En opdatering af dit TV vil ikke hjælpe på, at du ikke har den digitale tuner, som du skal bruge. Du skal bruge en DVB-C-tuner, og den er slet ikke i dit TV og kan ikke komme det. Det bedste du kan gøre er en ekstern tuner, som den jeg tidligere har linket til.
Af DanielSL
ja jeg mener analoge :D og der mangler et par stykker af analoge kanaler og ja jeg køber den der tuner som du skrev tidligere og så køber jeg samsung D8005 i 46 imorgen! tak for hjælpen JGR! :)