Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle.

Jeg har bestemt mig for ovenstående skærm istedet for mit Sony LCD 46 tommer (stort skulle jo være godt)

Har læst alt hvad vel nærmest kan læses, og det ser jo ud til at være en rigtigt fin skærm :) (Panasonic er udelukket pga prisen) - (LG 60PZ950W pga diverse tråde om ombytning osv)

Meeeeeeen nu må jeg høre eksperterne: skal jeg vente til 2012 lineup'et kommer - nye features, større skærme, bedre kvalitet og sidst men ikke mindst eventuelle prisdrops. Måske nogen har hørt noget på diverse jungle trommer.

Det er ikke liv eller død om at skifte lige imorgen, så kan godt væbne mig med tålmodighed, selv om beslutningen er taget.....

Så kort og godt:
Skal jeg købe nu - og nyde flimmeren i juleferien
Skal jeg vente - og satse på at prisen falder snart
Eller satse på noget nyt og spændende i 2012

Let me hear - på forhånd tak
Mvh Lars
Af Syllebob
det vil altid blive billigere, og der ville altid komme noget nyere og bedre..

og nu har du et 46 i forvejen.. vent og se hvad der sker... med mindre du er møgtræt af det gamle
:D
Af LeVelsBech
Syllebob skrev:det vil altid blive billigere, og der ville altid komme noget nyere og bedre..

og nu har du et 46 i forvejen.. vent og se hvad der sker... med mindre du er møgtræt af det gamle
:D
Yes er jo klar over at det altid bliver billigere og bedre - tænker bare om der ligger noget og venter lige om hjørnet måske. Måske nogen ved noget konkret som gør, at det kunne være en ide at vente.

Og det er nemlig lige det med det gamle - møgtræt uden nogen egentlig grund ;)
Af Syllebob
der kommer vist oled skærme i 2012, men hvornår og hvor dyrt aner jeg ikke
Af lennon
Mit bud mht introprisen på OLED 55" er minimum 50.000kr! I den sammenhæng er selv Panasonic 65" jo billig. Jeg tror heller ikke, at der kommer en dramatisk prisfald på nævnte i forbindelse med lancering af Samsungs 2012 line-up , - som typisk vil være i handel tidligst maj/juni .Set i det lys,så køb nu.Opgradering fra LCD til plasma vil være en fed oplevelse , specielt til film og sport . .
Af LeVelsBech
lennon skrev:Mit bud mht introprisen på OLED 55" er minimum 50.000kr! I den sammenhæng er selv Panasonic 65" jo billig. Jeg tror heller ikke, at der kommer en dramatisk prisfald på nævnte i forbindelse med lancering af Samsungs 2012 line-up , - som typisk vil være i handel tidligst maj/juni .Set i det lys,så køb nu.Opgradering fra LCD til plasma vil være en fed oplevelse , specielt til film og sport . .
Ja, der er jo noget tid til maj/juni selv om man er tålmodigt anlagt.
Angående prisen er det også hvad jeg tror/gætter på, men man skal jo lige høre ikk.
Vedrørende LCD til plasma så ved jeg hvad du mener. Vores tidligere skærm var en 50" Medion plasma, og den var sgu ok. LCD blev introduceret pga fastbrænding af Disney Channel logo på plasma'en.
Men nu er ungerne store, og faren vil have plasma igen :D
Af lennon
Min kammerats far har et ca 3-4 år gammelt 42" Medion plasma . Og det er billedmæssigt en af de dårligste fladskærme jeg har set, - og samtidigt klart det værste jeg har oplevet mht retention (midlertidig indbrænding ). Håber godt nok jeres 50" var en bedre oplevelse. .

Har selv Samsungs 63" topmodel fra 2010 . Ikke perfekt , men fantastisk billedkvalitet til prisen , - og 64" skulle være endnu bedre , såhhhh . .!
Af LeVelsBech
lennon skrev:Min kammerats far har et ca 3-4 år gammelt 42" Medion plasma . Og det er billedmæssigt en af de dårligste fladskærme jeg har set, - og samtidigt klart det værste jeg har oplevet mht retention (midlertidig indbrænding ). Håber godt nok jeres 50" var en bedre oplevelse. .

Har selv Samsungs 63" topmodel fra 2010 . Ikke perfekt , men fantastisk billedkvalitet til prisen , - og 64" skulle være endnu bedre , såhhhh . .!
Jamen det er jo oss derfor der kommer til at ryge et plasma indendørs denne gang :)
Og angående retention - så var problemet at den ikke blev ved med at være midlertidig :p
Men fornemmer at jeg bare skal få fingeren ud af kanalen, og få købt den skærm i en vuns