Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kasami
Hej
Håber på lidt Pro. hjælp her!
Datteren har købt et Sony KDL-40NX710 til hendes værelse, bla. på anbefaling fra farmand her ;-) da jeg dels syntes det er en flot skærm med glasplade og har været godt tilfreds med min egen Sony KLD-40EX510 fornuftig menu osv. Og et stort + er jo at det er med WIFI, så kunne jeg jo se mig fri for at skulle en tur i Rockwollen for at trække et kabel, da hun jo gerne vil benytte sig af DLNA funktionen til at streame fra min NAS (Netgear Ready NAS)
Men nu til problemet. Så snart det trådløse netværk er slået til i Tv`et slukket Tv`et efter ca. 1 minut for derefter selv at tænde igen efter ca. 3 sek. og det bliver det ved med indtil jeg enten slår stådløs netværk fra igen eller slukker for min gigabit router (D-link DIR-65)?? Hvis Tv`et er slukket, altså står på STANDBY laver Tv`et det samme nummer, altså står og tænder og slukker (Man kan høre strømforsyningen klikker til og fra)
Var sikker på der var en fejl på Sonyen så ned i kassen med det igen, og ned til Bilka og få det byttet, ikke helt uden sværdslag, men Bilka ydede en god kundeservice ved at lade tvivlen komme kunden tilgode syntes jeg. Så ros til Bilka Horsens. Hjem og sætte den nye Sony op, kørte fint uden problemer i ca. 2 timer hvorefter symptomerne startede igen.
Så har indset at problemet nok ikke ligger i Tv`et :-/ eller ihvertfal ikke er en direkte defekt på en komponent i Sonyen men måske snarere et kompatibelitets problem....
Det eneste der er hængt på min Router (ved test) er min Netgear NAS, (trådført) alt andet trådløst udstyr i det lille hjem har været slået fra.
Det skal siges jeg har ikke prøvet at køre med et "Netværkskabel" til Sonyen for at teste om det ændrede noget, men mit eget Sony KDL-40EX510 køre med kabel og der er ingen problemer.
Er der nogen kloge hoveder herinde der ved hvor fejlen evt. kunne ligge?
Eller er det noget man kan rette henvendelse til Sony om? Selv tror jeg ikke på at få megen hjælp fra Sony, men har da ikke prøvet.
Er åben for gode råd.
(Vil gøre rigtig meget for at slippe for Rockwollen O_O )

Mvh
Hr. tør for ider.
Af orm08
Min datter hr et Sony 32EX3240B, ikke med indbygget wifi men med dongle. Vi har oplevet nøjagtigt det samme. Har i øvrigt også dLink router.

Problemet opstod efter at TV blev flyttet til et andet værelse hvor der er dårligere wifi signal. Tidligere sad dongle direkte i TV, nu er forlænger sat på så dongle står på en hylde over TV, så er signal bedre og det sker ikke længere.

Min konklusion er at TV slukker hvis wifi signal er for dårligt, og dette sker kun når tv tændes, altså ikke hvis der er et kortvarigt drop i signalet mens det er tændt.

Har aldrig rapporteret problemet til support

Dit problem løses højst sandsynligt med kablet forbindelse
Af orm08
Glemte at skrive, at jeg også hængte router op på væggen, den stod tidligere på gulvet. Jo højere router kommer op jo mindre crap er der i vejen for signalet :)
Af kasami
Tror også selv på problemet løses hvis der kommer et kabel i, men det var jo ikke det der var meningen... jeg har haft tv`et sat til 2 forskellige steder i huset med samme problem, og på hendes pc er der fuld signal når den står på hendes værelse ved siden af Sonyen. Måske det også kan løse problemet med en anden Router men er faktisk rigtig glad for D-Linken da det er den første router jeg har haft til at køre på profiber uden problemer, før nu altså :-/ har haft ikke mindre en 3 Linksys den sidste var oven i købet en Gigabit, ingen kunne køre uden at skulle genstartes i tide og utide. Så D-limken bliver ikke skiftet.
Forstår bare ikke hvordan evt. et dårligt WIFI signal kan have indvirkning på strømforsyningen i tv`et??
Af orm08
I mit tilfælde var der ogå dårligt wifi signal på laptop ( indtil jeg satte router op på væggen)

Det lyder som om wifi er defekt i TV - er wifi indbygget i TV eller er det en dongle ?

Og har du opdateret firmware ?

Hvilken kryptering bruger du ?

Jeg bruger WPA2
Af kasami
Indbygget wifi, og Sonyen jeg fik byttet havde jeg hentet den nyeste firmware til og opdateret til den, uden det havde nogen effekt. Har ikke opdateret det ny tv.
Køre også WPA2
Måske jeg skal prøve at slukke min NAS?