Log ind med sociale netværk
11. dec 2011, 22:08
#154837
Jeg har aldrig handlet med dem eller besøgt butikken, da jeg ikke bor lige i nærheden.
Men det er ellers en high-end forhandler der været i branchen i 45 år, helt siden 1966: http://www.ktradio.dk/main.asp?submenu_id=1
Udtrykket hedder forresten "et gran salt", ikke gram som der er mange der tror. http://da.wikipedia.org/wiki/Et_gran_salt
Men det er ellers en high-end forhandler der været i branchen i 45 år, helt siden 1966: http://www.ktradio.dk/main.asp?submenu_id=1
Udtrykket hedder forresten "et gran salt", ikke gram som der er mange der tror. http://da.wikipedia.org/wiki/Et_gran_salt
11. dec 2011, 22:29
#154839
MuGGies skrev:Hej AllesammenUanset om det er rigtigt eller forkert (jeg ved ingenting), så synes jeg for den anden butiks skyld at det er rimeligt væsentligt at få pointeret hvilken af de to KT Radio'er du taler om...
Jeg ville gøre jer opmærksom på at der går gode rygter om at KT-Radio er på randen af konkurs.
Rygtet stammer fra flere af deres leverandører
I skal selvfølgelig tage det med et gram salt.
Mvh. Otto
11. dec 2011, 22:31
#154840
Denne: http://www.kt-radio.dk/v2/index2.php
Otto J skrev:OdenseMuGGies skrev:Hej AllesammenUanset om det er rigtigt eller forkert (jeg ved ingenting), så synes jeg for den anden butiks skyld at det er rimeligt væsentligt at få pointeret hvilken af de to KT Radio'er du taler om...
Jeg ville gøre jer opmærksom på at der går gode rygter om at KT-Radio er på randen af konkurs.
Rygtet stammer fra flere af deres leverandører
I skal selvfølgelig tage det med et gram salt.
Denne: http://www.kt-radio.dk/v2/index2.php
11. dec 2011, 22:38
#154841
well... what to do..
Når kunderne nu har fået radio branchen helt ned i knæ, med at udnytte butikkerne for viden og erfaring, og i mange tilfælde så gå hjem på nettet for at klikke sig til en bedre pris.
og hvis butikkerne skal følge med de uretfærdige lave priser. tjener de oftes ikke meget mere end 500kr,- hvis de er heldig på en populær model af en skærm.
Såååå man kan sige at kunderne, ja de har sku været god skyld i det i mange tilfælde. mange butikker har det hårdt fordi man skal lege konkurrence på pris pris og atter pris kun.
Når kunderne nu har fået radio branchen helt ned i knæ, med at udnytte butikkerne for viden og erfaring, og i mange tilfælde så gå hjem på nettet for at klikke sig til en bedre pris.
og hvis butikkerne skal følge med de uretfærdige lave priser. tjener de oftes ikke meget mere end 500kr,- hvis de er heldig på en populær model af en skærm.
Såååå man kan sige at kunderne, ja de har sku været god skyld i det i mange tilfælde. mange butikker har det hårdt fordi man skal lege konkurrence på pris pris og atter pris kun.
13. dec 2011, 21:04
#155023
Burde vi Danskere ikke sætte lidt højere krav ?
well... what to do..Ja men det er sq trist vi hellere vil købe et tv, forstærker osv af en 16 årige knægt der kan læse et skilt og ikke meget mere..... Der er jo heller ikke meget hjælp efter købt.
Når kunderne nu har fået radio branchen helt ned i knæ, med at udnytte butikkerne for viden og erfaring, og i mange tilfælde så gå hjem på nettet for at klikke sig til en bedre pris.
og hvis butikkerne skal følge med de uretfærdige lave priser. tjener de oftes ikke meget mere end 500kr,- hvis de er heldig på en populær model af en skærm.
Såååå man kan sige at kunderne, ja de har sku været god skyld i det i mange tilfælde. mange butikker har det hårdt fordi man skal lege konkurrence på pris pris og atter pris kun.
Burde vi Danskere ikke sætte lidt højere krav ?
13. dec 2011, 22:30
#155031
Omvendt er der altså ikke noget at sige til at folk køber varen hvor den er billigst. Tag for eksempel et Sony 55EX720, der hos Elgiganten koster 9.999 og hos KT-Radio koster 13.999. Nogle af skærmene er tættere på markedsprisen, men ingen ved deres fulde fem vil betale 40% i merpris på samme vare.
Måske trænger butikker som KT Radio til klarere at fortælle hvad det er man får hos dem, som Elgiganten og Bilka ikke kan give. Ellers er det altså svært at forsvare overfor konen at man bruger 14.000 på et fjernsyn, man kunne få til 10.000 i butikken ved siden af.
Måske trænger butikker som KT Radio til klarere at fortælle hvad det er man får hos dem, som Elgiganten og Bilka ikke kan give. Ellers er det altså svært at forsvare overfor konen at man bruger 14.000 på et fjernsyn, man kunne få til 10.000 i butikken ved siden af.
13. dec 2011, 22:35
#155033
Du kan se en forening som Panasonic Center Danmark er røv ringe til at reklamere med hvorfor dem eller de 5 butikker der er Yamaha Concept Store i Danmark...
Grund til er jo nok de enten har givet op fordi Danskerne kun fokusere på pris når de blader igennem reklamerne de får..
40% kan ret hurtig tjene sig selv ind hvis du først begynder og have problemer med din varer, hvis du regner din tid på at fixe problemet, afleveret varen tilbage, vente på rep. også evt en forbrugersag.....
Siger selvfølgelig ikke at det samme ikke kan sket ved din rigtig radio/tv forhandler
Yankee skrev:Omvendt er der altså ikke noget at sige til at folk køber varen hvor den er billigst. Tag for eksempel et Sony 55EX720, der hos Elgiganten koster 9.999 og hos KT-Radio koster 13.999. Nogle af skærmene er tættere på markedsprisen, men ingen ved deres fulde fem vil betale 40% i merpris på samme vare.Tror udmærket godt folk ved hvad de får ved at handle ved bilka osv frem for en rigtig forhandler....
Måske trænger butikker som KT Radio til klarere at fortælle hvad det er man får hos dem, som Elgiganten og Bilka ikke kan give. Ellers er det altså svært at forsvare overfor konen at man bruger 14.000 på et fjernsyn, man kunne få til 10.000 i butikken ved siden af.
Du kan se en forening som Panasonic Center Danmark er røv ringe til at reklamere med hvorfor dem eller de 5 butikker der er Yamaha Concept Store i Danmark...
Grund til er jo nok de enten har givet op fordi Danskerne kun fokusere på pris når de blader igennem reklamerne de får..
40% kan ret hurtig tjene sig selv ind hvis du først begynder og have problemer med din varer, hvis du regner din tid på at fixe problemet, afleveret varen tilbage, vente på rep. også evt en forbrugersag.....
Siger selvfølgelig ikke at det samme ikke kan sket ved din rigtig radio/tv forhandler
13. dec 2011, 22:44
#155034
Nu er det sådan at man også kan forhandle om prisen i kt-radio,
har selv handlet der flere gange,og ville være ked af hvis den i odense lukkede,for det er en af de radio/tv butikker hvor man kan blive vejledt og ikke vildledt,som i feks elgiganten.
har selv handlet der flere gange,og ville være ked af hvis den i odense lukkede,for det er en af de radio/tv butikker hvor man kan blive vejledt og ikke vildledt,som i feks elgiganten.
13. dec 2011, 22:45
#155035
Hvis du lægger mærke til det sælger KT-Radio de samme "Expert Extra"-pakker, hvor man kan tilkøbe "Expert Rådgivning" til 699 kr.! Derudover står der intet på deres side om at de tilbyder bedre rettigheder eller forhold ved fejl eller reparationer.
Hvad er det så for en service, man får med for de 4.000 kroner i merpris udover at man støtter en god, lokal forhandler?
MuGGies skrev: Grund til er jo nok de enten har givet op fordi Danskerne kun fokusere på pris når de blader igennem reklamerne de får..Jamen helt ærligt hvorfor skulle de ikke det? Jeg kan personligt ikke se hvordan det skulle være 4.000 kroner værd at købe i KT-Radio fremfor Elgiganten.
Hvis du lægger mærke til det sælger KT-Radio de samme "Expert Extra"-pakker, hvor man kan tilkøbe "Expert Rådgivning" til 699 kr.! Derudover står der intet på deres side om at de tilbyder bedre rettigheder eller forhold ved fejl eller reparationer.
Hvad er det så for en service, man får med for de 4.000 kroner i merpris udover at man støtter en god, lokal forhandler?
14. dec 2011, 00:50
#155051
1. Du får mere viden som det første.
2. For det andet for du typisk bedre aftaler, f.eks vedr. parallelimport. Det her kan alene gøre du måske står med et tv til 10-15.000 kroner som du ikke kan bruge, og når/hvis det sker så føler du/man sig dum over man valgte f.eks elgiganten.
3. Du får rigtig fagfolk og ikke en 16 årige knægt der kan læse et skilt.
4. Du får rådgivning i produktet frem for det produkt med mest avance
5. det tager ikke langtid og finde forums for der ikke er andet end klager over virksomheder som elgiganten
6. Den KT-radio der er nævnt er vel heller ikke meget bedre end Elgiganten for de er jo en expert..... men de gør et forsøg
7. Du får folk der går den ekstra mile for at hjælp bl.a nogle folk der har prøvet produktet.
8. En rigtig fagmand står heller ikke og presser en forsikring eller lån ned i halsen på dig bare fordi han kan få lidt ekstra avance alene det er 4.000kr. værd
selvfølgelig hvis du ALDRIG møder problemer eller du kan løse dem selv så er 40% meget.
Hvis du så skal til at kæmpe med klagesager så skal der ikke mange timer til før de 4.000kr forsvinder udad vinduet men arbejde på klage osv.
Du lyder som en typisk Elgigant/bilka kunde der kun kan se prisen.
Tag en forhandler som perfect sound, når du kommer der så får du tilbudt kaffe, du kan forud bestille den varer du vil hører og så der er en sælger ledig til dig i og udenfor åbningstid, du kan få lov til at sidde i demorum og tage din egen musik med og en god kop kaffe i hånden og sidde og lytte til din musik så længe du har behov for, det får du bestemt ikke ved elgiganten/bilka/osv.
Dette har gjort jeg nu efter hånden har købt mig fattig ved dem, men der har heller aldrig manglet noget hverken før,under eller efter købet.
2. For det andet for du typisk bedre aftaler, f.eks vedr. parallelimport. Det her kan alene gøre du måske står med et tv til 10-15.000 kroner som du ikke kan bruge, og når/hvis det sker så føler du/man sig dum over man valgte f.eks elgiganten.
3. Du får rigtig fagfolk og ikke en 16 årige knægt der kan læse et skilt.
4. Du får rådgivning i produktet frem for det produkt med mest avance
5. det tager ikke langtid og finde forums for der ikke er andet end klager over virksomheder som elgiganten
6. Den KT-radio der er nævnt er vel heller ikke meget bedre end Elgiganten for de er jo en expert..... men de gør et forsøg
7. Du får folk der går den ekstra mile for at hjælp bl.a nogle folk der har prøvet produktet.
8. En rigtig fagmand står heller ikke og presser en forsikring eller lån ned i halsen på dig bare fordi han kan få lidt ekstra avance alene det er 4.000kr. værd
selvfølgelig hvis du ALDRIG møder problemer eller du kan løse dem selv så er 40% meget.
Hvis du så skal til at kæmpe med klagesager så skal der ikke mange timer til før de 4.000kr forsvinder udad vinduet men arbejde på klage osv.
Du lyder som en typisk Elgigant/bilka kunde der kun kan se prisen.
Tag en forhandler som perfect sound, når du kommer der så får du tilbudt kaffe, du kan forud bestille den varer du vil hører og så der er en sælger ledig til dig i og udenfor åbningstid, du kan få lov til at sidde i demorum og tage din egen musik med og en god kop kaffe i hånden og sidde og lytte til din musik så længe du har behov for, det får du bestemt ikke ved elgiganten/bilka/osv.
Dette har gjort jeg nu efter hånden har købt mig fattig ved dem, men der har heller aldrig manglet noget hverken før,under eller efter købet.
14. dec 2011, 10:09
#155066
Og så er der et andet problem: Rådgivning er ikke nødvendigvis 4000 kroner værd for kunden, men seriøs rådgivning KOSTER 4000 kroner at levere. Det er måske ikke åbenlyst hvorfor, men et af problemerne er at i det øjeblik du sætter prisen de 1000,- højere som du måske reelt skal tjene ekstra for at have råd til rådgivningen (dygtigere og mere erfarent personale er dyrere, der skal flere kvadratmeter per udstillet apparat osv), så indebærer det at du sælger mindre, fordi flertallet af kunderne nu engang er prisryttere. Så får du ikke så gode indkøbspriser pga. mindre styktal, og så er du nødt til at sætte prisen yderligere op - og så havner du i en ond cirkel. Derfor ender man i et valg mellem at være super-aggressiv og skære helt ind til benet mht. service og rådgivning, for at være konkurrencedygtig på prisen - eller også må man melde sig HELT ud af prisræset, og ganske enkelt sælge nogle produkter hvor prispresset er mindre.
Min egen oplevelse af branchen er at kunderne simpelthen i bredt omfang har glemt hvad god service er. Jeg er nogle gange rystet over hvor LIDT jeg behøver yde, før folk er overstrømmende lykkelige over den service de har fået. Man er simpelthen vant til at hvis sælgeren smiler pænt, og man får den rigtige vare til den aftalte tid, så er det god service. Prøv at kigge på Trustpilot, 5 stjerner ud af 5 er som regel lig med at man fik den vare man betalte for. Det er da egentlig ret lave krav at have, er det ikke?
Men jo, der findes faktisk folk der gerne betaler 4000,- ekstra for et tv. De forventer bare at FÅ noget for de 4000,-. Jeg var på besøg hos én for nyligt, der havde købt et ret dyrt tv til vejl. pris, hvilket må have været MINDST 4000,- over laveste pris. Og det var han GLAD for, fordi tv'et blev leveret og opstillet, alle kabler trukket, og der havde på "magisk" vis indfundet sig to nye HDMI kabler (af ganske god kvalitet iøvrigt) bag tv'et. Dét er god service, og hvis nu butikkerne leverede lidt mere end almindelig rådgivning for de 4000,- ekstra, så ville kunderne også være mere tilbøjelige til at betale det.
Jeg vil gerne citere et branchemedlem som jeg vil undlade at navngive. Han blev spurgt om forhandlerne i England (hvor han kommer fra) også har det hårdt. Han svarede "ikke hårdt nok". Hvad han mente med det? "De har ikke lavet noget som helst om!" Og det er jo rigtigt, det nytter ikke noget at sidde ovre i hjørnet og pive over at kunderne ikke kommer og betaler én for at man ved en masse. Det er butikkens eget ansvar at tilbyde noget som kunderne vil betale for, det kan aldrig blive kundernes ansvar. Omvendt, så mener jeg dog også det så er kundernes eget ansvar at handle dér hvor de får den service de vil have. Man kan ikke købe alle sine varer i Elgiganten, og så bagefter klynke over at der kun er Elgiganten tilbage.
MuGGies skrev:Jeg vil ikke forholde mig til konkrete butikker, men helt generelt så ser vi i stigende grad at forhandlernettet polariseres. Det betyder at forhandlerne deles op i supermarkeder og specialist-forretninger, og den "bløde mellemvare" ind imellem dør ud. Jeg er helt enig i at hvis en butik skal overleve i det marked der har udviklet sig, så må de tilbyde noget som man ikke kan få billigere andre steder, og ikke mindst gøre det åbenlyst hvad det er man får. Problemet med at sige at folk skal støtte den lokale forhandler er, at de fleste ikke kan se hvad det er de får for pengene. Det er ikke bedre betingelser teknisk set, supermarkederne giver 30 dages returret, mange specailforretninger giver nul. Bedre know-how - ja, nogle steder, men langtfra alle. Ét af problemerne er for mig at se at langt de fleste "special-forretninger" forsøger at være specialister i alt - der findes ret få rene lyd-forretninger (vi tæller vel egentlig ikke engang selv med, selv om vi ikke sælger TV så sælger vi dog projektorer), og endnu færre rene billed-forretninger (i hvert fald hvor fokus er på viden og rådgivning). For mig at se er problemet ikke at Elgiganten er for billig til at special-forretningerne kan være med, problemet er at special-forretningerne generelt ikke er specialister nok (der er naturligvis undtagelser).
Tag en forhandler som perfect sound, når du kommer der så får du tilbudt kaffe, du kan forud bestille den varer du vil hører og så der er en sælger ledig til dig i og udenfor åbningstid, du kan få lov til at sidde i demorum og tage din egen musik med og en god kop kaffe i hånden og sidde og lytte til din musik så længe du har behov for, det får du bestemt ikke ved elgiganten/bilka/osv.
Dette har gjort jeg nu efter hånden har købt mig fattig ved dem, men der har heller aldrig manglet noget hverken før,under eller efter købet.
Og så er der et andet problem: Rådgivning er ikke nødvendigvis 4000 kroner værd for kunden, men seriøs rådgivning KOSTER 4000 kroner at levere. Det er måske ikke åbenlyst hvorfor, men et af problemerne er at i det øjeblik du sætter prisen de 1000,- højere som du måske reelt skal tjene ekstra for at have råd til rådgivningen (dygtigere og mere erfarent personale er dyrere, der skal flere kvadratmeter per udstillet apparat osv), så indebærer det at du sælger mindre, fordi flertallet af kunderne nu engang er prisryttere. Så får du ikke så gode indkøbspriser pga. mindre styktal, og så er du nødt til at sætte prisen yderligere op - og så havner du i en ond cirkel. Derfor ender man i et valg mellem at være super-aggressiv og skære helt ind til benet mht. service og rådgivning, for at være konkurrencedygtig på prisen - eller også må man melde sig HELT ud af prisræset, og ganske enkelt sælge nogle produkter hvor prispresset er mindre.
Min egen oplevelse af branchen er at kunderne simpelthen i bredt omfang har glemt hvad god service er. Jeg er nogle gange rystet over hvor LIDT jeg behøver yde, før folk er overstrømmende lykkelige over den service de har fået. Man er simpelthen vant til at hvis sælgeren smiler pænt, og man får den rigtige vare til den aftalte tid, så er det god service. Prøv at kigge på Trustpilot, 5 stjerner ud af 5 er som regel lig med at man fik den vare man betalte for. Det er da egentlig ret lave krav at have, er det ikke?
Men jo, der findes faktisk folk der gerne betaler 4000,- ekstra for et tv. De forventer bare at FÅ noget for de 4000,-. Jeg var på besøg hos én for nyligt, der havde købt et ret dyrt tv til vejl. pris, hvilket må have været MINDST 4000,- over laveste pris. Og det var han GLAD for, fordi tv'et blev leveret og opstillet, alle kabler trukket, og der havde på "magisk" vis indfundet sig to nye HDMI kabler (af ganske god kvalitet iøvrigt) bag tv'et. Dét er god service, og hvis nu butikkerne leverede lidt mere end almindelig rådgivning for de 4000,- ekstra, så ville kunderne også være mere tilbøjelige til at betale det.
Jeg vil gerne citere et branchemedlem som jeg vil undlade at navngive. Han blev spurgt om forhandlerne i England (hvor han kommer fra) også har det hårdt. Han svarede "ikke hårdt nok". Hvad han mente med det? "De har ikke lavet noget som helst om!" Og det er jo rigtigt, det nytter ikke noget at sidde ovre i hjørnet og pive over at kunderne ikke kommer og betaler én for at man ved en masse. Det er butikkens eget ansvar at tilbyde noget som kunderne vil betale for, det kan aldrig blive kundernes ansvar. Omvendt, så mener jeg dog også det så er kundernes eget ansvar at handle dér hvor de får den service de vil have. Man kan ikke købe alle sine varer i Elgiganten, og så bagefter klynke over at der kun er Elgiganten tilbage.
Mvh. Otto
14. dec 2011, 10:37
#155072
Nu har de også prøvet i laaaang tid at finde en ny lejer af KT-Radio bygningen i Odense.
Den er på 3 etager hvor den øverste er ren HiFi etage der praktisk talt ligger øde hen da de har opgivet at bruge tid på at fortælle kunderne at de stadig sælger HiFi. Man skal i hvert fald være mere end heldig at spotte en sælger der har gidet bevæge sig helt derop. De fleste er på de nederste etager som indeholder de produkter Expert sælger.
Den er på 3 etager hvor den øverste er ren HiFi etage der praktisk talt ligger øde hen da de har opgivet at bruge tid på at fortælle kunderne at de stadig sælger HiFi. Man skal i hvert fald være mere end heldig at spotte en sælger der har gidet bevæge sig helt derop. De fleste er på de nederste etager som indeholder de produkter Expert sælger.
Log ind med sociale netværk