Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle på Flatpanels.

Tak for denne gode side og fantastiske forum!. Her kan man virkelig få svar på alt.

Har brugt siden rigtig meget, for har i et år (mindst!) ledt efter et nyt tv. Ja det er på tide at udskifte det i hvert falde 9 årige Prosonic 28" billedrør ;). Glæder mig rigtig meget, det bliver en helt ny verden der åbner sig.

Valget er faldet på et Panasonic VT30 i 50".

Jeg har fundet en pakke løsning hvor der indgår et ophæng :http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -vagbeslag

Kender nogen dette ophæng?.. Hvor mange skruer er der med, da det skal hænge på en gasbeton væg, vil jeg gerne være sikker på at det kan holde.

Pakkeløsningen ser sådan her ud : http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... ition-View

Virker okay som en okay pris. Den er dog først hjemme d. 28 og man skal betale ekstra hvis man vil have den fragtet ind, og det er jo ikke sikker man er hjemme. Så vil måske hente det selv i et varehus der har det hjemme.

Spørgsmålet er så hvor stor er kassen med tvet i?

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak!

Med venlig hilsen

Gutschi.
Af Snappy
Har selv VT30 i 50" - super fedt tv.

Det er en rimeligt stor kasse det tv er i. Jeg er 190 cm ca, og har rimeligt lange arme, og jeg kan næsten ikke manurere det rundt i min stue.. Husk det også er et tungt tv. Så nup en ven med når du skal handle.
Iflg. den forhandler jeg købte tv hos, må tv'et gerne ligge ned, (i gamle dage skulle plasma skærme stå op) - bare så du ikke kommer afsted med trailer og det hele.. Men husk en stor bil, st. car eller noget lign. Min octavia kunne lige præcis have kassen i bagagerummet..

Vedr. beslag - det er sikkert udemærket, mon ikke der minimum er 6-8 skruer med.

Vil lige smide en anbefaling til de forskellige panasonic centre rundt omkring. Der er du sikkert på prima service, de ved hvad de snakker om... PLus de sagtens kan lave en god pris til dig, der er det samme som hos elgiganten.. Fik mit til 13k for 3 mdr siden.. (du får 1 års ektra garanti hos panasonic center)

Held og lykke med dit nye tv.. Du kan roligt glæder dig :)
Af Gadeberg87
[quote="Snappy"]
Iflg. den forhandler jeg købte tv hos, må tv'et gerne ligge ned, (i gamle dage skulle plasma skærme stå op)/quote]

Du må IKKE lægge et plasma ned under transport! Det står i deres manual til Tv'et. Det kan beskadige tv'et.
Af allo
Gadeberg87 skrev:
Snappy skrev: Iflg. den forhandler jeg købte tv hos, må tv'et gerne ligge ned, (i gamle dage skulle plasma skærme stå op)/quote]

Du må IKKE lægge et plasma ned under transport! Det står i deres manual til Tv'et. Det kan beskadige tv'et.
skal de til reparationen og har man ikke en kasse til dem så bliver de lagt ned
Af allo
Snappy skrev:Har selv VT30 i 50" - super fedt tv.

Det er en rimeligt stor kasse det tv er i. Jeg er 190 cm ca, og har rimeligt lange arme, og jeg kan næsten ikke manurere det rundt i min stue.. Husk det også er et tungt tv. Så nup en ven med når du skal handle.
Iflg. den forhandler jeg købte tv hos, må tv'et gerne ligge ned, (i gamle dage skulle plasma skærme stå op) - bare så du ikke kommer afsted med trailer og det hele.. Men husk en stor bil, st. car eller noget lign. Min octavia kunne lige præcis have kassen i bagagerummet..

Vedr. beslag - det er sikkert udemærket, mon ikke der minimum er 6-8 skruer med.

Vil lige smide en anbefaling til de forskellige panasonic centre rundt omkring. Der er du sikkert på prima service, de ved hvad de snakker om... PLus de sagtens kan lave en god pris til dig, der er det samme som hos elgiganten.. Fik mit til 13k for 3 mdr siden.. (du får 1 års ektra garanti hos panasonic center)

Held og lykke med dit nye tv.. Du kan roligt glæder dig :)
mener du ikke 6mdr.ekstra garanti??? - for det fik jeg - ikke 12 men 6mdr.

og mht."Vil lige smide en anbefaling til de forskellige panasonic centre rundt omkring."

- det er nu ikke alle der ved hvad de taler om... ;)
Brugeravatar
Af MigSelv
allo skrev:
Gadeberg87 skrev:
Snappy skrev: Iflg. den forhandler jeg købte tv hos, må tv'et gerne ligge ned, (i gamle dage skulle plasma skærme stå op)/quote]

skal de til reparationen og har man ikke en kasse til dem så bliver de lagt ned
Ja, men i den situation, er det ikke dit ansvar hvis skærm går itu.
Brugeravatar
Af MigSelv
Og 50" sælges i HiFi Klubben for 12490 kr. her er der også 2½ års fuld garanti. Dette opnås på samme vilkår som i et Pana center, medlemsskab af deres kundeklub.
Af OleA
Gadeberg87 skrev:

Egentlig er det lidt morsomt at det står i manualen. Den ser man jo først når man er kommet hjem. Det burde vel stå på kassen med store bogstaver.
Brugeravatar
Af MigSelv
OleA skrev:
Gadeberg87 skrev:

Egentlig er det lidt morsomt at det står i manualen. Den ser man jo først når man er kommet hjem. Det burde vel stå på kassen med store bogstaver.
Der er vel også pile på kassen, der viser at denne skal stå oprejst.
Og igen et eksempel på inkompetente sælgere, medmindre det er et øget salg de går efter.
En plasmaskærm kan transporteres liggende, forudsat at der er 100% garanti for en plan transportvej. Altså ingen rystelser, bump, huller i vejen osv.
Af Nick_S
Skal vi nu ikke prøve at styre dramatikken :)

Klart, en plasma skærm kangå i stykker hvis man lægger den ned i en bil under transport. Men såfremt man bare kører nogenlunde fornuftigt er chancerne nu engang minimale.
Som der bliver sagt transporterer autoriserede værksteder plasma skærme liggende. Og de værksteder jeg har haft med at gøre har aldrig oplevet problemer med knuste glasplader under transport.

Man skal da tage sine forholdsregler, og jeg vil også altid selv anbefale at man transporterer den oprejst - men kører man forsvarligt kan det sagtens lade sig gøre at transportere den liggende.
Har aldrig selv set en plasma skærm gå i stykker af at ligge ned i en bil under transport. Den eneste plasma skærm jeg har set gå i stykker under transport er en PQ6000, og den stod oprejst og fastspændt på en palle hele vejen. :) :) :)
Af Gutschi
Hej alle.

Tak for svarende.

Lyder til at den bedste løsning ville være at få den bragt ud og så regne med at jeg er hjemme den dag. Så ødelægger JEG da ikke noget :)

Der er selvfølgelig både gode og dårlige sælgere, i de forskellige butikker. Så der er vel ligesom hvor heldig man er.

Må overveje om det halve års ekstra er et beslag værd. Jeg kan self også købe et beslag til 500, så lander prisen på det samme. Det er vist bare og køre lidt rundt og finde den forhandler jeg vil have det fra.

Mvh

Gutschi