Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Overvejer at købe et Samsumg UE40D6517, umiddelbart virker det som det jeg skal have. Men jeg er i tvivl.

Men vil da lige høre om der er nogle kvalificerede kommentarer/ indspark til mit valg! Er det et overkill jeg er i gang med, eller et godt match til mig?

Mine tv vaner:
- Ganske almindeligt blandet tv via stueantenne. Er faktisk tilfreds med mit ti år gamle Panasonic, men det er begyndt at slukke af sig selv en gang i mellem.
- Ca 2,5 meter fra fjernsynet
- Fjernsynet får ikke direkte sollys

Mine krav er (ej 100% sikker på om UE40D6517 matcher disse):
- modtagelse af signal fra antenne, skal klare de nye signaler i 2012
- Analog audio udgang
- Optage til usb/ ekstern harddisk :
Man skal kunne se et andet program mens man optager
Man skal kunne afspille mens man optager
- Sætte "tv" på pause
- Fjernsynet forventes at blive brugt i mange år

Derudover vil jeg gerne have en harddisk optager:
Krav som ovenfor + mulighed for at brænde på DVD
Umiddelbart kan jeg ikke finde en der matcher dette, hvilket undrer mig. En af de bedste ting jeg har købt i mange år er min Sony HCD970

3D og andet "lir" er ikke noget jeg har brug for.

Jeg glæder mig til at høre nogle kommentater/ forslag :)
Af THANSE
Efter et par besøg hos El-Giganten og Fona, og meget grundige overvejelser endte vi med at købe et Grundig TV 42 VLC 9142 T2.
Det er kommet hjem, og er blevet brugt kortvarrigt - umiddelbart er jeg meget tilfreds, håber det varer ved :-)
Af Syllebob
tillykke med det :) kom endelig med feedback når du får tid til at lege lidt med det
Af THANSE
Jeg skal nok komme med lidt kommentarer når jeg engang har lært mit nye fjernsyn at kende.
Pt. er jeg glad for den serive hos Elgiganten der gjorde at jeg købte et fjernsyn til 4500,- i stedet for 6800,-
Jeg kæmpede for at han skulle anbefale det Samsung jeg havde bestemt mig for, men de mente at Grundig lige var mig - ud fra hvad jeg fortalte om behov og brud. Pt. glæder jeg mig bare til søndag aften i sofaen :-)