Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tge
ja , alt der står på auto er sat til off.

undtaget LED motionplus , den er sat on.

hvad har du motionplus sat til ? , der er ingen af de faste der duer , kun custom 10/4
Af killkaj
Jeg har samme "hakke" problem med mit Samsung UE40b8050, dog har jeg kun bemærket det på min Playstation og specielt med min PC..

Det er specielt irreterende med .MKV filer, men hvis jeg slår game mode til, og Motion plus til tydelig, er hakkende næsten væk, men ikke nok :)

Jeg prøver lige at kigge på de "firmwares" der :)
Af rassol
killkaj skrev:Jeg har samme "hakke" problem med mit Samsung UE40b8050, dog har jeg kun bemærket det på min Playstation og specielt med min PC..

Det er specielt irreterende med .MKV filer, men hvis jeg slår game mode til, og Motion plus til tydelig, er hakkende næsten væk, men ikke nok :)

Jeg prøver lige at kigge på de "firmwares" der :)
Prøv at gå ind i "Picture options" og slå "Digital Noise Filter" til off. Jeg ved ikke hvad det hedder på dansk, men du kan nok finde det;) Hjælper det på problemet med mkv filer?
Af rassol
tge skrev:ja , alt der står på auto er sat til off.

undtaget LED motionplus , den er sat on.

hvad har du motionplus sat til ? , der er ingen af de faste der duer , kun custom 10/4
Hmmm tge jeg tror du har fat i noget. Jeg har lige leget lidt med indstillingerne igen, og ser ud til du har ret! Jeg har dog yderelig fundet frem til at hvis jeg sætter "Digital Noise Filter" til "Off" så virker mkv filerne uden problem uafhængigt af Motion Plus graderne (indbygget eller custom). MPEG Filter ser ikke ud til at have nogen indflydelse. Enhver anden indstilling end "Off" i "Digital Noise Filter" har samme problemer som før så det er kun "Off" der virker her. Hvis du sætter dit til Off er fejlen så yderligere afhængig af Motion Plus og/eller MPEG filter indstillingerne?
Af tge
hehe , nu kan den ikke længere provokeres til judder :(
efter at have prøvet med digital noisefilter i auto,high og derefter off , er judder nu væk på samtlige klip , med eller uden motionplus :(

mpeg noise har ingen indflydelse heller

samsung har sgu nogle udfordringer med deres firmware.........
Af rassol
tge skrev:hehe , nu kan den ikke længere provokeres til judder :(
efter at have prøvet med digital noisefilter i auto,high og derefter off , er judder nu væk på samtlige klip , med eller uden motionplus :(

mpeg noise har ingen indflydelse heller

samsung har sgu nogle udfordringer med deres firmware.........
Så med Digital Noise Filter på Off virker det uafhængigt af de andre indstillinger? Jeg skal bare lige være helt sikker, da jeg så har noget helt konkret at smide i hovedet på Samsung:) Så må de dælme fixe det.
Af killkaj
Prøv at gå ind i "Picture options" og slå "Digital Noise Filter" til off. Jeg ved ikke hvad det hedder på dansk, men du kan nok finde det;) Hjælper det på problemet med mkv filer?
Det kunne tyde på det hjalp en del !!

Tak ! :D - nu må jeg lige se lidt mere ![/quote]
Af killkaj
Så med Digital Noise Filter på Off virker det uafhængigt af de andre indstillinger? Jeg skal bare lige være helt sikker, da jeg så har noget helt konkret at smide i hovedet på Samsung:) Så må de dælme fixe det.
Nej.. Eller nu ved jeg ikke hvad model fjernsyn dit er i forhold til mit. Mit er UE40B8050. (samme model-serie?)

Men med digital noise filter sat til off, kører det indtil videre kun flydende, med motion plus sat til tydelig :)
Af tge
det virker med alle kombinationer nu , dvs. uanset hvad digital noisefilter er sat til , jeg fatter ikke en brik.

jeg har læst noget om noise filteret på hdtvtest.co.uk , tror det var reviewet af 8005 , hvor der beskrives at man ikke kan slå det helt fra , men at funktionen opfører sig forskelligt afhængigt i hvilken rækkefølge de forskellige tilstande aktiveres/deaktiveres :(
Af JohnHansen
tge skrev:det virker med alle kombinationer nu , dvs. uanset hvad digital noisefilter er sat til , jeg fatter ikke en brik.

jeg har læst noget om noise filteret på hdtvtest.co.uk , tror det var reviewet af 8005 , hvor der beskrives at man ikke kan slå det helt fra , men at funktionen opfører sig forskelligt afhængigt i hvilken rækkefølge de forskellige tilstande aktiveres/deaktiveres :(
Hvad hvis du slukker og tænder tv'et? Betyder det noget?
Af tge
nope , er prøvet , den lader sig ikke rokke .......

vender tilbage hvis jeg får provokeret den ::l
Af rassol
tge skrev:det virker med alle kombinationer nu , dvs. uanset hvad digital noisefilter er sat til , jeg fatter ikke en brik.

Det undrer mig ikke at det skulle være tilfældet at der er en eller anden fejl i software/hardware som gør at resultatet ikke er konsistent. Det er det samme der sker hvis Digital Noise Filter er på auto hos mig. HVis jeg spiller en mp4 fil først, og så direkte derefter en mkv så hakker mkv'en pludselig ikke mere - selv med Digital Noise Filter på auto! Men det virker KUN hvis du spiller filerne lige efter hinanden. Hvis du fx spiller mp4 og så går ud af smart hub og så går ind igen og spiller mkv så hakker den igen. Meget underligt..

Men ligemeget hvad så er der hvert fald et eller andet helt galt.

Desværre fixer Digital Noise Filter = Off ikke problemerne med hakken på normal TV og det korte frys ved sceneskift engang i mellem. MPEG filter har heller ingen effekt på de problemer, så vidt jeg kan se.

Jeg har en åben supportsag hos Samsung pt hvori jeg har linket til denne tråd. Jeg håber de læser den... men man kan have sine tvivl.
Af tge
man kan godt have sin tvivl , om det kan lykkes for dem at rette det , eftersom på min nu 2 år gl. 46b755 , er det aldrig blevet godt , på trods af adskillige firmware opd. i tides løb...........

jeg så for første gang hakkeriet på en tv kanal sent igår aftes , en bestemt udsendelse på kanal5hd , der var den den virkelig slem ved sceneskift !:(

men må sige ved næsten alle andre udsendelser , der går det langt bedre end det gl. tv.

Chipsettet som billed'motoren' baserer sig på er samsungs eget Genoa ,
og er blot en senere revision af det genoa der også sidder i 755'eren :(

Da jeg købte den var det det hotteste chipset , men jeg havde nu håbet på at de var kommet lidt videre...........
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12