Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Michailov
I 2007 købte jeg et panasonic px71 42".
Jeg har været rigtig glad for det, men nu er det tid til udskiftning, og jeg har set mig varm på g30'eren - jeg ser ikke det store behov for 3D og VT30 er desværre for dyr.
I seidste uge havde jeg mulighed for at se GT30 og G30 ved siden af hinanden og ekspedienten ar overbevist om at GT30 havde et bedre billede, til trods for det er det samme panel og med forsikring om kalibrering af begge skærme.
Jeg havde umanerligt svært ved at se forskellen, men ville gere høre om der er andre der har oplevet det.
I øvrigt kunne jeg godt tænke mig at høre om hvor stor forskel folk oplever når de er hoppet fra en gammel px-model til en G/GT30.
Mvh
Nicolai
Af Beaviz
Jeg er netop gået fra et 42" PX80 til et 46" G30 og blev positivt overrasket over, hvor meget bedre jeg faktisk oplevede G30'eren. Nok havde jeg forventet en forbedring, men G30'eren er bare bedre på alle områder! Jeg gik dog også samtidig fra PX80's analoge tuner til kun at anvende digitaltuneren i G30'eren, så det har nok også lidt at sige. Men jeg tror bestemt at du vil blive glad for et G30. Til mine behov kunne heller ikke retfærdiggøre merprisen på GT30 eller VT30.
Brugeravatar
Af MigSelv
Jeg har igennem tiden ejet en PX70, PZ800, VT20 og nu VT30. Jeg vil sige, at forskellen fra PX70 til G30, er som nat og dag.
Af BrianH
MigSelv skrev:Jeg har igennem tiden ejet en PX70, PZ800, VT20 og nu VT30. Jeg vil sige, at forskellen fra PX70 til G30, er som nat og dag.
Det er den sikkert. Men er du sikker, nå G30 er et tv du IKKE har haft?
Brugeravatar
Af MigSelv
JA
Familiemedlemmer har en G20, samt stadigvæk en PX70. Og G30 er ikke dårligere end en G20.
Senest rettet af MigSelv 08 dec 2011, 20:22, rettet i alt 1 gang.
Af Mysen
Der er ikke samme panel i G30 og i GT30, så det er ikke urimeligt at sige, at der er forskel i billekvaliteten.

Jeg har dog ikke mulighed for at vurdere forskellen, men du kan jo sammenligne de to tests, hvor Rasmus i hvert fald finder GT30 bedre.
Af BrianH
MigSelv skrev:JA
Familiemedlemmer har en G20, samt stadigvæk en PX70. Og G30 er ikke dårligere end en G30.

Nej det har du ret i :)
Af BrianH
Når alt kommer til alt, så tror jeg at 80% af billedkvaliteten på et tv stammer fra materialet der bliver vist. Lige nu ser jeg "Venner" på Zulu, og det ligner noget der er optaget med en gammel mobiltelefon
Brugeravatar
Af MigSelv
BrianH skrev:Når alt kommer til alt, så tror jeg at 80% af billedkvaliteten på et tv stammer fra materialet der bliver vist. Lige nu ser jeg "Venner" på Zulu, og det ligner noget der er optaget med en gammel mobiltelefon
Nu skal billedkvalitet ikke gradbøjes med dårlige amerikanske tv serier, eller andre dårlige optagelser. Det svarer vel til, at bedømme farvegengivelsen, hvor kilden er gamle sort/hvide film.
Der skal sammenlignes med bedst mulige billedkilde, og her falder PX70 igennem, når der sammenlignes med førnævnte modeller.
Af Michailov
Tak for svar, det gik s'gu da hurtigt 8)
Det var netop i testen af G30 jeg fik indtrykket af at G30 og GT30 benyttede samme panel (første afsnit), men ved genlæsning kan der også henvises til G20, hvilket vel så betyder at det kun er funkioner og indpakning der er opdateret?
Nicolai
Af Michailov
Prøver forgæves at finde ud af op og ned her. I testen af G30 står der det er et infinity black 2 panel og i testen af GT30 står der det er et infinity black pro panel.
Men i oversigten over panasonics 2011 modeller skulle begge modeller benytte Infinity black 2 panelet mens VT30 er den eneste der bruger pro-panelet...?
Af BrianH
Michailov skrev:Prøver forgæves at finde ud af op og ned her. I testen af G30 står der det er et infinity black 2 panel og i testen af GT30 står der det er et infinity black pro panel.
Men i oversigten over panasonics 2011 modeller skulle begge modeller benytte Infinity black 2 panelet mens VT30 er den eneste der bruger pro-panelet...?
Næste sæson hedder det "infinity black ultra super pro" og alt andet er et skodpanel... Eller også løber Panasonic tør for superlativer