Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg ahr netop invisteret i et Philips internet TV. Jeg vil gerne kunne optage tv-udsendelser ned på min computer. Jeg ved, at jeg bare kan smække en ekstern harddisk i, men jeg ville foretrække, at kunne smide det direkte ned på min computer som fungerer som en slags "mediaserver". Den kører med XP og har derfor ikke windows media center.

Jeg vil derfor høre hvad der er af alternativer til Windows Media Center når det drejer sig om at optage live tv-udsendelser?

Med venlig hilsen
Casper Wolff
Af Casper_W
Og nu begynder jeg så at overveje om jeg bare skal have en NAS imellem? Kan jeg koble den på tv'et via USB og samtidig til netværk?
Af Omfufu
Jeg kan anbefale et program som hedder mediaportel

Det er gratis, og under konstant udvikling.

Jeg kender ikke så meget til phillips internet tv, men som mediacenter software er mediaportel i hvert fald det bedste efter min mening.

http://www.team-mediaportal.com/

De har et fint forum hvor man kan finde hjælp til det meste, og ellers kan man bare spørge dem derinde.

Edit: sætter du et tv-kort i din pc, vil du sagtens kunne optage tv programmer direkte fra den digitale tv guide, gennem mediaportel, i alm. fil formater du ønsker, og selv bestemme om den skal gemme optagelserne på pcen, eller evt på et netværks drev som en nas server hvis man ønsker sig sådan en.

Dog er hastigheden på langt de fleste nas bokse ganske enkel elendig efter min mening ;)
Senest rettet af Omfufu 08 dec 2011, 00:56, rettet i alt 1 gang.
Af jng
Casper_W skrev:Og nu begynder jeg så at overveje om jeg bare skal have en NAS imellem? Kan jeg koble den på tv'et via USB og samtidig til netværk?
Det, du kan optage med dit tv, kan kun afspilles på det samme tv og kun via USB-porten.