Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kvas
hej drenge jeg har kigget lidt på 3 tv i 46-47" str hvad er bedst til alm tv og dvd og måske lidt 3D O_O. jeg har kigget på sony Hx823 og Hx920 og Lg Lw980w. jeg syntes det er sværet i butikken og se hvad der er bedst med alt det lys og genskin.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
To af de nævnte TV er jo anmeldt her på siden, så der kan du hente informationer om hvordan de performer.
Af Kvas
Hej Torben. Jeg har læst de to men jeg er ikke blevet kloggre på hvad der er bedst. måske hvis der er nogen der har de to modeller kunne hjælpe med hvad de syntes.
Af Nero
hvis du skal ha det beste så skal du se bort fra HX823/820, da denne er edge led, med tilhørende risiko for clouding..

LG LW980 synes jeg har en altfor reflektiv glassplate og kan ikke sammenlignes med opticontrast glasset til sony som også er antirefleksbehandlet.. videre har også lgen altfor få dimmezoner som gir den veldig mye glorier, man kan sette local dimming til low for å minske dette problemet betydelig, men så får man dårligere sortnivå og da faller vitsen vekk med local dimming..

Oppsummert er HX920/923 min favoritt av alle LCD tver..
Af Kvas
Hej Nero.Tak for svar.Det var lidt ventet jeg skulle op i pris men til de penge er der så ikke andre jeg tænker samsung eller er det sony der sidder på det på led siden.