Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle FP-forum brugere

Jeg er igang med at finde min nye fladskærm og derfor ville jeg (ligesom en masse andre vel) meget gerne have lidt hjælp. det skal helst være 50"-65"

Jeg har forelsket mig lidt i samsungs LED-skærme nærmere betegnet som:
D8005
D7005
og noget i den dur. jeg har PT. et budget på 10000 kr. men det budget bliver jo selvfølgelig større og større jo længere tid der går.

i al min søgen er jeg i midler tid faldet over nogle plasma skærme som fx.
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2707286/ ... ign-Priser
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2707286/ ... ign-Priser
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=633987#extra

mit dillemma er så efterhånden at jeg synes samsungs led skærme ser mega godt ud og er efter min overbevisning også et rigtig godt billede (dog også en pæn pris i 55"), MEN hvis jeg kan få en plasma skærm med højere tommer og måske et lige så godt billede, så kunne dette dog sagtens være at foretrække.

Mit spørgsmål til jer er så:
burde jeg vente til jeg fik råd til fx. D8005? eller skulle jeg være ligeglad med udseendet og få en super skærm i højere tommer?
Hvad ville i vælge?
og i er selvfølgelig velkommen til at byde ind med andre modeller i samme prisklasse!
hvad er toppen af poppen? og hvad ville jeg blive rigtig glad for?

PS: det skal siges skærmen skal bruges til playstation 3, div. HD-kanaler og selvfølgelig nogle forskellige blu-ray film osv.

PPS. nogen der kender et sted i københavn der har et ordenligt udstillings rum med god mulighed for at se de forskellige skærme? synes godt nok det er tamt nogle steder man går ind og kigger :)

På forhånd mange tusind tak
.David
Af rkc
Hej jeg ville hellere gå efter en plasma,bedre billede- billigere-og større.

De led du nævner er fine skærme, men der er faktisk flere som er bedre end dem, også når du siger led.

Til din pris ville jeg vælge panasonic G30 plasma 50" til ca 8000,-
eller Samsung ps59d7005 plasma 59"til ca 13000,-

NB så lige det er som gamer skærm,det kan stadig godt gå hvis man tænker sig om.
Af .david
rkc skrev:Hej jeg ville hellere gå efter en plasma,bedre billede- billigere-og større.

De led du nævner er fine skærme, men der er faktisk flere som er bedre end dem, også når du siger led.

Til din pris ville jeg vælge panasonic G30 plasma 50" til ca 8000,-
eller Samsung ps59d7005 plasma 59"til ca 13000,-

NB så lige det er som gamer skærm,det kan stadig godt gå hvis man tænker sig om.
Tak for de fine inputs. Jeg har godt set folk har skrevet en del om g30, men jeg har fundet ud af jeg gerne vil have 3D - ikke fordi jeg kommer til at bruge det så meget sikkert, men synes nu det er meget sjovt at have muligheden :)

hvis nogen af jer andre kender til noget i stil med den Samsung skærm han lige har foreslået, vil det blive modtaget med kyshånd :)
Jeg regner med at hvis jeg vælger en plasma skærm skal jeg op i en 60"

Edit: det ville ikke gøre noget hvis designet fulgte lidt med også. Har foreksempel set nogle sharp skærme som over overhovede ikke tænder mig, som jeg simpelthen ikke engang gad have stående i min stue
Af Mysen
Dine egne forslag til en 60" plasma er også fine. PZ950 mangler lidt sortdybde, men ellers er den velanmeldt.

De fancy LED-skærme skal kun vælges, hvis man alligevel ikke har pladsen til en stor plasma. Da det er tilfældet, ville jeg også gå efter PS59D7005 eller 60PZ950W.
Af THM
jeg ville også tage en af de store plasmaskærme. desuden syntes jeg pz950 er flottere end både ueD7005 og ueD8005, men det jo en smagssag 8)
Af rkc
Jeg ville vælge Samsung ps59d7005 som nr 1, da det har et super sort niveau, og måske bedste sort filter på markedet,
hvilket man ikke kan beskylde LG for.
Af .david
Jeg har idag været rundt på hele frederiksberg og kigge fladskærme og har fundet ud af med mig selv at det bliver en UE55D7005. ifølge det jeg har læst mig frem til og i følge ekspedienterne rundt omkring skulle D8005 og D7005 være fuldstændig ens bort´set fra rammen, er det noget i kan bekræfte herinde?
Af Mysen
I D8005 er der også en hurtigere processor til at styre de forskellige apps, og så er der internetbrowser. (selv om de ting ikke var noget, jeg selv ville betale for)

Og så er bleeding tilsyneladende værre på D7005, hvilket kan betyde, at der er en panelsortering, der giver D8005 en fordel.
- Det kan dog også være tilfældigheder.
Af Nero
Jeg tror ikke det er panelsortering i D8005s favør i såfall..

Jeg prøvde selv D8005 da jeg som svært mange andre synes den så perfekt ut i butikken, men det er det verste tilfellet av clouding og bleeding jeg noensinne har sett! og jeg prøvde 2 eksemplarer.. jeg har selv vært i gjennom 7 tver de siste 4 - 5 månedene før jeg landet på Sony sin 55HX920, og kan endelig slå meg til ro tror jeg..

Håper du er heldig med din D7005, måtte du ha lykken med deg:)