Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af smoelgaard
Hej alle

Håber i kan hjælpe mig lidt her. Mine forældre skal ud og inverstere i en fladskærm, og de har kigget på de to følgende modeller

Samsung ue40d654589

Sony kdl-40nx723

Til sony modellen kan de få playstasion 3 + vægophæng til ialt 9500 ,-

Samsung modellen koster 8000,-

Mine forældre er ikke teniknørder eller billeder fanatikere på nogen måde men de vil gerne have et godt billede, også prøver sælgerene jo også at sælge på de nye web-baserede ting der er i de to TV, men er det noget de ville komme til at bruge. Så so ein ding for et par uger siden, hvor det virkede som om der ikke rigtig var noget brugbart i de web-tjenester.

nogen der har erfaringer med nogle af de to TV, så skriv endelig, ellers skriv jere mening, hvilket vil være det bedste køb.

Jeg hælder personligt mest til Sony, da je gsyntes de for mest for pengene, og et klart flottere TV.

Mvh.
Stefan
Af PeterD
Hvis dine forældre bare vil have et godt billede og ikke no-nonsens "bullshit" som WiFi, DLAN, og "automatisk kaffebrygger" som nok er det næste koreanerne putter i skærmene, så er det svært at komme uden om Panasonic's plasmamodeller...Javist, det er måske ikke designet de scorer point på, men nu skal man jo også se tv når det er tændt..

Ja, LG, Sony og Samsung leverer et godt og fint billede. Spørgsmålet er bare om det behøver være til 7000-8000 kr. Mindre burde også kunne gøre det..og ved ikke om det er lidt for hurtigt at satse på 3D allerede nu. SKAL det være 3D så er VT30-også fra Panasonic- ofte en testvinder mod LG og Samsung, men så er prisen også lidt pebret, medmindre de VIRKLIG ER HOOKED PÅ DET..

Hvorfor er dine forældre gået uden om Panasonic's entry plasmamodeller til 3500-4500 kr.?

Hvis det skal være flot sortniveau og "billede a la billedrørs-tv" så er plasmaerne fra Panasonic svære at komme uden om...Sad but True!

En meget anmelderrost skærm her og på udenlandske testsider er Pana's G20 til 5500 kr, og hvis de samtidig har en blurayafspiller er det svært at finde noget der er MEGET bedre....

PS. Pas på sælgerne. De sælger oftest den skærm de får mest avance på og det er nok ikke den teknisk bedste.....og check anbefalingerne her på siden eller whathifi.com

Hvis de skal købe over nettet, så prøv evt. komplett.dk eller Elgigantens netsalg, men pas på. De vil helst have du køber Samsung eller LG. og de er ikke altid de bedste...Sørg desuden for at få en 2011 model. Når der skal sælges rup-og-stub til juletid kan en 2010 model hurtigt blive til en 2011 model......
Af smoelgaard
Jeg tror såmænd gerne de vil have "bullshit" som du kalder det. En væsentlig ting er dog også at TV'et er pænt at se på.

Sådan som jeg kan læse det er der (ifølge dig) ikke rigtig andre end Panasonic der kan lave TV er det rigtig forstået.

Jeg vil gerne have oplyst sagen fra flere sider, så håber der er flere der vil biddrage med et lille indput.

Men tak for svaret, vil da helt klart kigge på det :)
Af PeterD
Lige for at være helt korrekt, så kan jeg sagtens anbefale Sony, Sharp og Toshiba, Philips og også LG og Samsung...Måske endda Grundig :-)

Vil dog mene at man godt kan få en god skærm for mindre end 8000 kr som de også vil blive glade for...Udviklingen går jo hurtigt. På bare 3-4 år vil ens skærm være forældet, så der er måske ikke den store grund til at betale 8-10-12-15.000 kr for skærmen.

Husk dog at læse anbefalingerne her fra siden og div. steder på nettet..

Af dine 2 forslag ville jeg nok vælge Sony'en, men den er tæt på uafgjort..
Af smoelgaard
Tak for dit svar, vil bestemt prøve at læse nogle nogle af de skærme du foreslog.

andre der evt. har erfaringer med de to overståene skærme ? :)