Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jimirosa
Hejsa.

Jeg har for kort tid siden købt et nyt tv.
Valget faldt på et Panasonic TX-46GT30E

Jeg købte TVet over nettet i Tyskland og er Yousee kunde.

Jeg har dog siden haft problemer med at modtage TV3 via DVB-C og idag kunne jeg ikke modtage noget som helst.

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke skænkede det en tanke, at nogen skærme er yousee godkendte. Jeg tænkte DVB-C/MPEG4 er alt hvad jeg skal bruge.

Har jeg dummet mig, eller skal jeg fejlfinde i mine installationer i huset?

Mvh
Jimi
Af mcniklas
Med 99% sikkerhed vil jeg tro det er dit antennekabel den er galt med :)
Af jimirosa
Hej igen.

Tak for tilbagemeldingen. Jeg er ret ny i gamet omkring HD tv mm.

Jeg har skiftet antennekablet fra væggen og i fjernsynet og det hjalp ikke. Nu vil jeg kigge installationerne igennem i huset i stedet.

Hvad vil det så sige at et tv er yousee, boxer osv. godkendt?

Jeg har lagt mærke til at et dansk Panasonic tv magen til det jeg har købt i tyskland har en modelkode som slutter på Y i stedet for det jeg har købt som slutter på E. Jeg går ud fra at E står for Europa...?

Undskyld de lidt Newbie-agtige spørgsmål ;;)
Af MortenJA
Har du prøvet at lave en ny kanalsøgning?
Af jimirosa
Jep, flere gange.

Jeg har købt et Yousee godkendt antennekabel, og problemet er præcist det samme.

Kan problemet have noget at gøre med at mit fjernsyn ikke er en nordisk model, men derimod en Europa model købt i Tyskland?

Næste skridt bliver at gennemgå alle installationer i huset...
Af MortenJA
jimirosa skrev:Jep, flere gange.

Jeg har købt et Yousee godkendt antennekabel, og problemet er præcist det samme.

Kan problemet have noget at gøre med at mit fjernsyn ikke er en nordisk model, men derimod en Europa model købt i Tyskland?

Næste skridt bliver at gennemgå alle installationer i huset...
Er dit TV indstillet med følgende:

Netværksid 100
Frekvens 143000 kHz
Symbolrate 6875
Modulation 64

jf. http://yousee.dk/tv2012/~/link.aspx?_id ... 475AF&_z=z
Af jimirosa
Det hjalp gevaldigt :)

Jeg har dog stadig lidt problemer med TV3, men jeg har googlet mig til at det må være et indstrålings problem.

Så var pengene ikke spildt ved at købe i Tyskland ;)

Mange tak.