Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej :)

Jeg skal til at flytte og skal derfor have mit Samsung PS51D7005 med. Turen er på 120 km og jeg er rimelig urolig for hvordan jeg skal fragte det..!

Jeg havde enten tænkt på at pakke skærmen ned i det flamingo som det ankom i og så ned i kassen eller fylde kassen op med en masse dyner, tæpper og puder og ligge skærmen derned, så skærmen har noget stødabsorberende. Hvad synes I er bedst, det medfølgende flamingo eller dyner mm.?

Jeg er godt klar over at plasma skærme skal transporteres oprejst, så jeg er lidt i tvivl om hvordan den skal fragtes derop.. Jeg havde tænkt mig at leje en kassevogn.. Men hvad syntes I?

På forhånd tak :D
Af PhDream
Når tv'et allerede har rejst flere hundrede/tusinde km. i den originale kasse, er det bedst, at du pakker den ned i kassen igen. Producenten har sørget for, at tv'et er beskyttet bedst muligt i den originale emballage. Godt, at du har gemt kassen! :)

En kassevogn er en god idé. 120 km. er ikke så lidt og du vil støde på en del bump på vejen. Derfor er det bedst at fragte tv'et i oprejst stilling.
Af Michael P
Og evt spænd det fast (hvis det er muligt) så det ikke rutsjer frem og tilbage og får en del stød :)

Jeg gemmer også min kasse til mit plasma, hvis jeg nu sku flytte :P
Af mart198i
Tak for svarene indtil videre :)

Jeg ved godt at tv'et helst skal stå i oprejst position... Men hvad nu hvis man ligger skærmen i kassen og fylder bagagerummet op med dyner, tæpper og puder og så ligger, kassen med skærmen i, ovenpå alle dynerne, tæpperne og puderne, så de ligesom kan tage stødende?? Tror I det vil være nok til at man kan ligge skærmen ned?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du bør ikke lægge skærmen ned uanset hvad. Hvorfor kan den ikke få lov at stå op?
Af lars101
Hvis man skal fragte en plasma fjernsyn som man LIGE har købt og er i orginal emballage, må man så ikke ligge det ind på bagsædet i liggende form/fladt ned??
Af allo
jeg ved at når de skal til reparationen og hvis man ikke har kassen til dem så bliver de lagt ned på hylder - ikke helt fladt med næsten helt fladt...

det mest ultimative det ville være hvis du kunne stille det op på bagsædet og evt. spænde det fans med seler fra begge sider
Brugeravatar
Af MigSelv
Du opfylder alle forudsætninger for korrekt transport.
Du har den originale emballage, den er jo opfundet/udviklet til dit tv.
Du er i besiddelse af en kassevogn, her kan tv stå oprejst og fastspændt.