Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fred
Hej alle

Ville høre om der er nogen der har det mindste styr på det med de "nye hz" - så vidt jeg har forstået så har Samsung, LG og Philips lavet deres eget.

Pmr = perfekt motion rate - fra Philips
CMI = ??? - fra LG
Hvad hedder Samsungs ?

Findes der en side, hvor det er skåret ud i pap ??

På forhånd tak !

Fred
Af Fred
Det kan meget vel være ! - det jeg undrer mig over er, at Philips har det der hedder 400 hz PMR - er det, det der svarer til 100 hz fra eksempelvis Panasonic eller et andet mærke ?
Brugeravatar
Af edinger
Læs denne tråd, hvor der detaljeret – og med stor indsigt – gøres rede for, hvorfor Hz ikke er noget, man bør hæfte sig videre ved.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg tror det er et emne, som vi tager op her på siden inden længe. Desværre er producenterne begyndt at lægge flere og flere ting ind under Hz-tallet, så det kan pustes kunstigt op (uden der nødvendigvis er sket noget).

Men som altid: Den bedste huskeregel er at droppe specifikationerne for billedet. Det kan ikke bruges til noget
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det vil være nærliggende at opdaterevores eksisterendeartikel omfrekvensræset, så disse forkortelser medtages. Den nuværende version af artiklen findes under vores artikler øverst.
Af 2 T ´er Uden H
Efter en del søgen forstår jeg philips 400hz PMR på den måde at man har 100hz interpolation med kunstige billeder der bliver sat ind. Derudover har du ""100hz"" backlight scanning der står og køre til hvert billede, også har fjernsynet en respons tid på 2 ms som der også lige ganges ind i det, ergo skulle dette ende på 400hz PMR.

Dette er med ugangspunkt i philips 42pfl4506.