Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tobi
Jeg har modtaget mit G30 i dag. Dertil har jeg købt en ekstern harddisk (Samsung S2 Portable, 1tb), som jeg vil bruge til at afspille mkv og til at optage programmer.
Men hvordan kommer jeg i kontakt med disken via tvet??
Når jeg tilslutter den kommer beskeden "Usb enhed registreret" frem. Jeg har været inde og prøve alle tænkelige muligheder af for at finde ud af hvordan jeg kommer ind på harddisken, men uden held.

Er det fordi tvet ikke er kompatibelt med den harddisk jeg har købt?
Af BrianH
Når du har prøvet tænkelige muligheder, så har du vel også prøvet: [menu][indstilling][USB HDD opsætning][enhedsopsætning]?
Af Tobi
BrianH skrev:Når du har prøvet tænkelige muligheder, så har du vel også prøvet: [menu][indstilling][USB HDD opsætning][enhedsopsætning]?
Så fandt jeg det. Den gemte sig altså også godt O_O

Men tak.
Af Tobi
Er løbet ind i endnu et problem..

Jeg har nogle film på min pc, som jeg gerne vil have over på Samsung disken, så jeg kan se dem på tvet.

Men nu hvor tvet har formatteret disken kan jeg ikke få adgang til den fra min pc.

Hvordan gør i andre?
Af Gadeberg87
Det kan du ikke. Lige så snart disken er formateret af tv'et er den bundet dertil, og du kan kun optage derpå. Ellers skal du købe så du har to HDD'er, den du allerede har købt til optagelser og en ny til afspilning af andre medier. Alternativt kan du streame det over dlna.
Af Tobi
Gadeberg87 skrev:Det kan du ikke. Lige så snart disken er formateret af tv'et er den bundet dertil, og du kan kun optage derpå. Ellers skal du købe så du har to HDD'er, den du allerede har købt til optagelser og en ny til afspilning af andre medier. Alternativt kan du streame det over dlna.
Dvs. hvis jeg ikke havde ladt tv'et formatere den, så kunne jeg have brugt den til at afspille mine mkv-filer?

Doh..!
Af BrianH
Dvs. hvis jeg ikke havde ladt tv'et formatere den, så kunne jeg have brugt den til at afspille mine mkv-filer?
Sikkert, men du ville så ikke kunne optage. Køb en disk til, de koster næsten ingenting. 300,- for 500 GB
Af BrianH
Windows vil vist ikke formatere den tilbage, men er du Linux haj, kan det sikkert lade sig gøre
Af Tobi
Kender intet til Linux. I kan nok også fornemme at jeg ikke er nogen elektronik haj.

Men det er da lidt ærgerligt, eftersom jeg først og fremmest ville bruge disken til at afspille mine film fra. Det med at optage er ikke nær så vigtigt for mig.
Af BrianH
Tobi skrev:Kender intet til Linux. I kan nok også fornemme at jeg ikke er nogen elektronik haj.

Men det er da lidt ærgerligt, eftersom jeg først og fremmest ville bruge disken til at afspille mine film fra. Det med at optage er ikke nær så vigtigt for mig.
Advarede tv'et dig ikke inden du sagde ok til at formatere?
Af Tobi
BrianH skrev:
Tobi skrev:Kender intet til Linux. I kan nok også fornemme at jeg ikke er nogen elektronik haj.

Jo om at det jeg optog kun ville kunne afspilles på MIT tv.
Af BrianH
Tobi skrev:
BrianH skrev:

Ja, det er der jo ikke meget advarsel i. Du skulle have læst testen af tv'et her på siden inden :)

Du får se filmene via netværkskabel indtil du får en ny harddisk i julegave :)
Af Tobi
BrianH skrev:
Tobi skrev:
BrianH skrev: Advarede tv'et dig ikke inden du sagde ok til at formatere?
Ja, det er der jo ikke meget advarsel i. Du skulle have læst testen af tv'et her på siden inden :)

Du får se filmene via netværkskabel indtil du får en ny harddisk i julegave :)
Jeg tænkte også fint fint, hvis det er det hele.
Men så har jeg da en stor disk til at optage på nu.
Af Lar5

Hvis du vil formatere disken fra Windows, så skal du lige bruge Disk Manageren.
Start -> Kør -> og skriv: diskmgmt.msc

Så kan du formatere den "usynlige" disk (og alle andre, så pas på)