Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Folkens.

Er her idag, blevet den glade ejer af et Philips 7606T Skærm. Har kørt Rasmus kalibrerings mode, Men har problemer med få emner. Jeg kan tilfældigvis ikke gå ind og stille på Farvenurancen, den er simpelthen lukket, hvad kan dette problem skyldes jeg kan gå ind på indstillingen men kan intet ændre. Mit andet problem er at jeg ikke kan finde indstillingerne på rød, grøn og blå farve, kan i fortælle mig hvor jeg finder dem henne i min indstillings menu.

Min 3 og sidste ting. kan det virkelig passe at der ikke medfølger sådan en stor brugs anvisning? altså en guide til hvordan tv`et fungere ?, det eneste der lå i kassen var en guick guide.

Håber i kan hjælpe mig.

Vh. Thomas. K
Tkrollen skrev: Jeg kan tilfældigvis ikke gå ind og stille på Farvenurancen, den er simpelthen lukket, hvad kan dette problem skyldes jeg kan gå ind på indstillingen men kan intet ændre. Mit andet problem er at jeg ikke kan finde indstillingerne på rød, grøn og blå farve, kan i fortælle mig hvor jeg finder dem henne i min indstillings menu.
Min 3 og sidste ting. kan det virkelig passe at der ikke medfølger sådan en stor brugs anvisning? altså en guide til hvordan tv`et fungere ?, det eneste der lå i kassen var en guick guide.
Jeg kender ikke dit Philips tv, men du skal muligvis forlade en af de "faste" forudindstillinger (Normal, Film etc.) og bruge en "custom" eller "brugerdefineret" for at få adgang til de avancerede indstillinger.
Og ja, Samsung har også ofret den trykte manual for en "E-manual".
Sk*de irriterende...
Af Tkrollen
Fandt løsningen på det med de røde grønne og blå farver . Men at gå ind og ændre for farvenurancen der er jeg ret fortabt. Har prøvet en hel del. Så mangler stadig et evt svar for en bruger her inde.

Angående brugs anvisninger så kan jeg forstå på Philips at den ligger inde på selve tv'et.

Vh. Thomas .K