03 dec 2011, 15:45
man har fået et nyt tv (samme model) - gælder retten efter ombytning?? - for det kan jeg ikke finde nogen steder...
Torben Rasmussen skrev:De 14 dages returret gælder ikke efter en reklamationssag. Det er kun ved nykøb via internettet at du får denne ret og det er udelukkende for at tilgodese kunden, der jo ikke kan "føle" på varen inden han køber den via nettet. I dit tilfælde har du jo allerede købt varen og overskredet de første 14 dages returret, ikke sandt?det med de 14 dage hvis man har købt noget over nettet - det ved jeg godt - men mange forretninger har også 14 dage hvis man køber i en fysisk forretning.
Torben Rasmussen skrev:Nej, den gælder ikke. Som jeg skrev, så er de 14 dages returret udelukkende indført for at tilgodese netkøb. At andre så også tilbyder det i en fysisk butik er jo fint, men det ændrer ikke på at det gælder fra købstidspunktet.ja...- men nu har jeg fået et nyt fjernsyn (ombytning efter to reparationer i løbet af små 4mdr.) - så det hele det starter forfra...- vold nederen...- meget mildt sagt (for jeg skal til at sende det igen til reparationen i næste uge - samme fejl som på det første fjernsyn)
Hvis dit TV vender tilbage fra reparation med samme fejl 3 gange, så har du derimod krav på at få pengene tilbage. Det har dog intet med de 14 dages returret at gøre. De er væk for længst.
Torben Rasmussen skrev:Ja, det er surt for dig, men det ændrer jo ikke ved det faktum, at 14 dages returret gælder fra købsdatoen. Jeg kan sagtens forstå din frustration, men du famler lidt efter - nogle lidt "langt ude" - løsninger til at få dine penge retur for et TV, som du basalt set blot ikke er tilfreds med.jeg prøver ikke på noget - jeg vil bare have det jeg har betalt for...- hverken mere eller mindre...
Hvis skærmen bliver ved med at have samme fejl efter reparation, så må du vente til det kommer retur 3. gang. Hvis TV'et har en fejl, som konstant er til stede selv på en ny model, så må du forsøge at få producenten i tale i stedet, så de kan tage stilling til situationen. I dét tilfælde kan du også være heldig, at du får pengene igen, men du kan også risikere, at du blot får at vide, at "sådan skal den være". Et eksempel på det sidste kunne være buzzing på plasma-TV, hvor flere producenter skriver, at lydgener er noget man må leve med.
allo skrev:Som Torben siger, returretten er der ikke af hensyn til hvis produktet har fejl, den er der for at du kan sikre dig at du har købt det rigtige produkt. Hvis produktet har fejl så er det en reklamationssag, og hvis de ikke kan give dig et produkt der virker, så har du i sidste ende krav på at få pengene retur, uafhængigt af returret.
jeg prøver ikke på noget - jeg vil bare have det jeg har betalt for...- hverken mere eller mindre...
og nop...- jeg har fået at vide at "sådan skal den være" - og det er nul tilfredsstillende...- ikke i mine øjne - at ting går i stykke det er jo næsten uundgåeligt - jeg vil bare have lidt glæde af det (i det mindste i starten og de første par år) - ikke andet
Otto J skrev:for mig er det ikke andet end et kæmpe problem som jeg godt og grundigt er træt af...allo skrev:Som Torben siger, returretten er der ikke af hensyn til hvis produktet har fejl, den er der for at du kan sikre dig at du har købt det rigtige produkt. Hvis produktet har fejl så er det en reklamationssag, og hvis de ikke kan give dig et produkt der virker, så har du i sidste ende krav på at få pengene retur, uafhængigt af returret.
jeg prøver ikke på noget - jeg vil bare have det jeg har betalt for...- hverken mere eller mindre...
og nop...- jeg har fået at vide at "sådan skal den være" - og det er nul tilfredsstillende...- ikke i mine øjne - at ting går i stykke det er jo næsten uundgåeligt - jeg vil bare have lidt glæde af det (i det mindste i starten og de første par år) - ikke andet
Hvis du har henvendt dig inden for de 14 dage første gang, med henblik på at ville returnere varen hvis den er som den fremstår (dvs hvis det ikke er en fejl, men en "feature"), og du så har accepteret et forsøg på udbedring/ombytning, så vil jeg bestemt mene at du stadig kan gøre din returret gældende. Blot skal du igen være opmærksom på at hvis det ikke er en lovmæssigt sikret returret, så kan butikken selv bestemme betingelserne for returretten, f.eks. at varen skal være uåbnet - dette skal dog oplyses ved købet.
Kort sagt, jo der findes faste regler omkring dette, men omstændighederne kan ændre på hvilke regler du er underlagt. Derfor er det væsentligt at kende omstændighederne - såsom om butikken har accepteret at produktet er fejlbehæftet, og om du henvendte dig første gang inden for de 14 dage.
kskruger skrev:Kan vi ikke få dig til at skrive hvilken tv det er, samt fejlen du oplever?Du kan vist læse en del om det i den parallelle tråd her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=23905
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.