Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af T_skaaning
Hej,

Har netop købt et ps51d535 hos bilka.dk, og jeg har nu opdaget, at de har fejlagtige oplysninger i deres specifikationer af tv'et.

"1 x Component In (Y/Pb/Pr), 1 x Composite In (AV), 1 x Digital Audio Out (Optical), 1 x DVI Audio In (Mini Jack), 1 x Hovedtlf, 1 x PC Audio In (Mini Jack), 1 x PC In (D-sub), 1 x CI"

Det har hverken component, composite eller optical. Er det noget man kan brokke sig over og forvente at få noget ud af?
Af DavidHimself
Om ikke andet - så burde du kunne få pengene igen eller et nedslag i prisen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det kan man godt med krav om, at købet enten skal ophæves eller at der gives afslag i prisen.

Argumentet kan eksempelvis være, at en optisk lydudgang er nødvendig for at tilslutte Tv'et til lydanlæg, og derfor betragtes det som en væsentlig mangel.
Af T_skaaning
DavidHimself skrev:Om ikke andet - så burde du kunne få pengene igen eller et nedslag i prisen :)
Det er lige netop, hvad jeg har sendt en mail til bilka kundesupport om ;)

I øvrigt undrer det mig meget, at TV'et ikke har komponent indgang.. Her ser man altså lidt, at det er et af de billigere tv.. Det har blot 2 hdmi - indgange og 1 usb indgang, intet andet.
Af nikharding
dvs. hvilke muligheder er der for tilslutning af forstærker/ekstern lyd system på 535'ern? kun via jack stick?
Af T_skaaning
nikharding skrev:dvs. hvilke muligheder er der for tilslutning af forstærker/ekstern lyd system på 535'ern? kun via jack stick?
Ja, det er lige før jeg tror det.. Der er jo tilsyneladende ikke engang nogle analoge lyd-tilslutninger. Men gennem jack-stik (som jeg faktisk ikke engang er sikker på 535'eren har...) bliver det jo så kun stereo eller pro logic.

I princippet burde man vel kunne få digital surround ud fra TV'et gennem hdmi, men det forudsætter jo så, at man har en forstærker med hdmi.. Men det er muligt, dette ikke kan lade sig gøre. Er ikke helt sikker på det punkt.