Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sb
Hej med jer!
Min 3 år gamle LG fladskærm har fået en mystisk "sygdom", og jeg håber, at I kan hjælpe med diagnosen;-)
Når jeg tænder for fjernsynet starter billedet med at være helt perfekt, men efter 1-2 minutter begynder skærmen at flimre, blinke og billedet forsvinder helt i kortere perioder. Der er simpelthen sort skærm!
Efter ca. 5-10 minutter begynder ovenstående problemer gradvist at aftage, og herefter er billedet fint igen.
Når først tv'et har kørt i et stykke tid, har jeg prøvet at slukke for skærmen igen og tænde kort efter for at se, om problemerne starter forfra - men det gør de ikke.
Det er altså nærmest, som om skærmen skal "varme op", inden den kører optimalt, hvis I forstår, hvad jeg mener.
Er der nogle af jer derude, der har en idé om, hvad problemet kan være? Kan det være kostbart at få fixet? I så fald kan det jo hurtigt bedre betale sig at købe en ny fladskærm.
På forhånd tak for hjælpen.
V.h. Søren
sb skrev:Når jeg tænder for fjernsynet starter billedet med at være helt perfekt, men efter 1-2 minutter begynder skærmen at flimre, blinke og billedet forsvinder helt i kortere perioder. Der er simpelthen sort skærm!
Efter ca. 5-10 minutter begynder ovenstående problemer gradvist at aftage, og herefter er billedet fint igen.
Lyder som en kold lodning. Hvis du er heldig, kan du finde den ved at pille bagbeklædningen af og prikke lidt til de forskellige komponenter. Brug en plasticpind og lad være med at røre noget med fingrene.