Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dulli
Hey folkens.

Nu er jeg snart træt af at læse den ene tråd efter den anden om hvad man skal vælge :D

Jeg er virkelig i tvivl om hvilket man skal vælge, men jeg tror jeg er kommet frem til at det skal være Plasma.

Det skal lige siges at jeg er ude efter most value for money (derfor plasma), men selvfølgelig også et godt billede.

Størrelsen skal helst være 50", men lidt større eller mindre, er acceptabelt :)

Skærmen vil blive brugt til film og tv.

Budget. MAX 6.000

Jeg er faldet over følgende:

LG 50PV250 eller 350

LG 50PV250

LG 50PV350

- Hvad er forskellen og hvad er bedst?

Samsung PS51D535 eller PS50C430

Samsung PS51D535

Samsung PS50C430

Panasonic TX-P50U30E, TX-P50C3E eller TX-P46G30Y

Panasonic TX-P50U30E

Panasonic TX-P50C3E

Panasonic TX-P46G30Y

PLEASE hjælp mig. Jeg er en noob på området, men har prøvet at læse mig klogere.

Hvad siger eksperterne? :)

Mvh
Senest rettet af Dulli 29 nov 2011, 22:08, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af edinger
Panasonic G30 (46") eller Samsung PSXXD555 (51").
Af Dulli
Den samsung du linker til, ligger over mit budget, Edinger. :/
Af Beaviz
Jeg har netop stået i samme situation og valgte en 46" G30. Det er absolut ikke et valg jeg har fortrudt! Det giver uden tvivl det bedste billede og har flest features af de modeller du nævner. Tilgengæld må du gå nogle tommer ned i størrelse.
Af Dulli
Tak Beaviz.

Jeg søger dog stadig folk, der har nogle bud :)

Jeg er mere eller mindre gået hen til;

Samsung 51" vs Panasonic 46"

Hvad med de 2 andre panasonic, jeg linker til?

Men er bundniveauet ikke blevet bedre? Der findes da ikke rigtig nogen helt vildt ringe skærme mere, gør der?
Brugeravatar
Af edinger
Målt på billedkvalitet indtager G30 en klar førsteplads.

Afhængig af hvad du kommer fra, vil U30 og sikkert også D535 fuldt ud kunne indfri dine forventniger.

Hvis vi skal holde os indenfor budgettet, vil jeg sige Panasonic G30 (46"), Samsung PSXXD535 (51") eller Panasonic U30 (50").

Er størrelsen afgørende – hvad jeg synes er fornuftigt – ville jeg vælge U30 i 50". Ellers ville jeg vælge G30 i 46".
Af Wikiwin
Nu er Panasonic G30 og Samsung D535 anbefalingerne klistret over hele forummet. Og det lyder til at Panasonic'en klart er det bedste valg, af vigtige grunde som betydelig bedre sort-kvalitet og features og lign. MEN jeg bliver nødt til at spørge jer om jeres subjektive holdninger:

Er Panasonics gode kvalitet VIRKELIG det tudegrimme design + 5 tommer mindre værd?

Hvad synes I hvis I skal give jeres individuelle meninger? Har lagt mærke til flere af jer heller ikke er begejstret for designet, men jeg har ikke set det i virkeligheden, så det er svært for mig at bedømme hvorvidt det er byttehandlen værd :)

Edit: Jeg lød meget vred, det var ikke meningen :)
Af THM
hvis du syntes det er tudegrimt er det ikke sikkert det er det værd for dig, men det er selvsagt bedre, som testene herinde også fastslår.
Af Wikiwin
Men jeres subjektive meninger hvis nogen af jer har set det i virkeligheden?

Evt nogen der har billede af det i deres stue? For det sælges ikke lige i nogle forretninger nær mig, så jeg kan se det :/
Af Jacob S.
Hvid du bare mest kigger på dagligdags-tv, altså ingen HD-film, ville jeg vælge et Samsung. Det er da langt pænere, i min verden.

Jeg har selv et 42" Panasonic G30. Kønt er det nu ikke ligefrem, men jeg kan sagtens leve med det.
Af Wikiwin
Hehe, det er nemlig problematikken. Et tv er jo et møbel og bør være kønt, men dog er dets funktionalitet dog stadig vigtigst når du sidder i mørket og er træt af skærmens baggrundsbelysning bare fordi du købte det "flotte" tv :)

Men så vidt jeg kan forstå er det ikke til at finde et "flot" samsung i samme prisklasse, som stadig er lige så anbefalet, har jeg ret?

Ahh this ain't easy...
Brugeravatar
Af edinger
Jeg er meget uenig, Wikiwin, og ville til enhver tid foretrække Panasonics robuste skærme over Samsungs minimalistiske ditto.

Hvilket jo sådan set blot illustrerer, at smag og behag er forskellig.

Dertil vejer billedkvalitet langt tungere end design.

Så for mig ville det være et let valg ;)
Af THM
syntes egentlig også g30 er ganske pænt, en anden stil end samsungen ganske vist. bla. set den i hifi klubben hvor den stod med et fremragende billede. har kun set d555 i xpert i dynamisk billedprofil...