Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
Jeg overvejer at anskaffe mig en AppleTV-boks alene med det formål at kunne se ishockey fra den nordamerikanske liga, NHL.

Inden jeg fyrer en ordre af, kunne jeg derfor godt tænke mig at høre fra én, som allerede har boksen, om det er muligt at vælge app'en "NHL GameCenter Live".

NHL GameCenter LIVE™ er officielt... "available for purchase globally with the exception of Denmark, Finland, Norway and Sweden."

[img]http://assets.ilounge.com/images/featur ... tv44/3.jpg[/img]
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg skal gerne prøve at tjekke når jeg kommer hjem i privaten senere i dag.

Men jeg er da ret sikker på, at NHL kræver en form for GamePass. Kan det købes med et dansk kreditkort?

Vær også opmærksom på, at de amerikanske tjenester, kræver, at du opsætter Apple TV boksen med en amerikansk DNS, eksempelvis gennem Unblock-US.
Brugeravatar
Af edinger
Det er jeg med på. Jeg forestiller mig blot, at man kan optette sig med en fiktiv amerikansk adresse – ligesom jeg kan forstå, at man gør ved oprettelse af en Netflix-konto.

En forudsætning må dog være, at app'en overhovedet kan vælges i menuen.

Jeg er spændt på, hvad de finder frem til, Rasmus.

Takker! :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Så fik jeg tjekket og ja, den er der sammen med alle de andre sports-"kanaler".

Man kan se højdepunkter fra de seneste dage fra NHL-kampene uden at være betalende bruger, ligesom man kan se programmet, stillingen osv. Hvis man vil se kampene bliver man bedt om:

"Enter your NHL GameCenter Live Username. If you do not have an NHL GameCenter Live subscription, purchase it on the Web at nhl.com/appletv"

Billedkvaliteten på højdepunkts-klippene er umiddelbart pæn, og det lader til at streaming-kvaliteten tilpasser sig hastigheden på internetforbindelsen ligesom det sker med Netflix på Apple TV-boksen.
Brugeravatar
Af edinger
Fornemt!

Så kunne det være, at man skulle gå ind i det nye år med sådan en boks.

Tak! :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du er fortrolig med at handle på amazon.co.uk, så kan den oftest fås billigere derovre. :)

Vi bruger her i hjemmet Apple TV til Netflix rigtig ofte. Det er en super fin løsning, og Netflix har et utal af dokumentarer, hvis man er til sådan noget.
Brugeravatar
Af edinger
Det lyder ganske interessant. Jeg vil bestemt kigge nærmere på det :)