Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af J.H.
Goddag i forummet.

Jeg er ny her og har med interesse efterhånden læst hele siden ha ha.
Jeg står overfor mit første fladskærmskøb og har som mange andre været ret forvirret til at starte med. Siden her har dog med sin videnssamling bidraget væsentligt til at mindske denne.

Jeg er lige på nippet til at bestille XXXXXX ....meeen ville lige have vendt det en sidste gang.

Kriterierne er:

Skærmen skal være "46-"50
ARC kanal/HDMI 1,4
Signal: Kabel. (men flere tunere kan vel aldrig skade)
Almindeligt tv-kiggeri og film. Ser ikke boldsport. PC bliver tilsluttet men ikke som primær skærm, kun til film. Vil ikke blive anvendt til konsolspil.
Kommer til at stå på et møbel.
Rummet er ikke præget af meget indfaldslys.
Skærmen må maksimalt koste 6000,-.

Hvad er der af gode muligheder?

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du har tjekket anbefalingslisten samt fulgt med i debatten her, er der vist ikke så meget nyt at tilføje:

G30 eller PSXXD555 afhængig af, hvad der tiltaler dig mest.

Valget er dit.
Af J.H.
Mange tak for besvarelserne på emnet....på trods af at der er et ret voldsomt antal næsten tilsvarende i forvejen :-)

Ja, det er G30´eren som jeg også selv havde fundet frem til, det er vist en rimelig skarp kombination pt.

Jeg foretrækker egentlig designet på Samsungen men Panasonicen trækker mest.

Et lille tillægsspørgsmål. Philips lcd/led-skærme. Tilsyneladende udemærkede skærme med priser indenfor budget. De virker dog ikke særligt udbredte....hvad skyldes det?
Af J.H.
Den endelige beslutning er taget.

Det bliver en 46" G30.

Unbeatable value for money! :-)
Af jng
J.H. skrev:Den endelige beslutning er taget.

Det bliver en 46" G30.

Husk at bestille ørepropper med.
Af T_skaaning
edinger skrev:Hvis du har tjekket anbefalingslisten samt fulgt med i debatten her, er der vist ikke så meget nyt at tilføje:

Valget er dit.
Hey Edinger,

Har lagt mærke til du har anbefalet PSxxd555 et par gange. Hvad er årsagen til, at du anbefaler denne frem for PSxx535, som jo er 2000kr billigere? Den eneste viden jeg har på forskel mellem disse to TV, er en snæver udmelding fra Rasmus om, at "de er vist ret ens de to skærme, kun med forskel af 3d og smart-features."

Men er der overhovedet nogle, evt. dig, der ved om det givetvis er samme panel i disse to skærme? Der er jo også nogle, der siger, at et 3d-kompatibelt tv automatisk vil have en bedre skærm end en ikke 3d-kompatibel skærm, men g30 er jo et eksempel der modsiger dette.. G30 har jo en bedre skærm end begge disse skærme, givetvis, og det har jo ikke 3D.
Af J.H.
jng skrev: Husk at bestille ørepropper med.
:D Jeg har masser af ørepropper!

Jeg tror nu ikke det kommer til at genere mig, sidste år indkøbte og monterede jeg en G20 hos noget familie og den har jeg da set film på nogle gange uden gener.

Så er der trykket på bestilknappen!
Af Mysen
T_skaaning skrev:
edinger skrev:Hvis du har tjekket anbefalingslisten samt fulgt med i debatten her, er der vist ikke så meget nyt at tilføje:

Valget er dit.
Hey Edinger,

Har lagt mærke til du har anbefalet PSxxd555 et par gange. Hvad er årsagen til, at du anbefaler denne frem for PSxx535, som jo er 2000kr billigere? Den eneste viden jeg har på forskel mellem disse to TV, er en snæver udmelding fra Rasmus om, at "de er vist ret ens de to skærme, kun med forskel af 3d og smart-features."

Men er der overhovedet nogle, evt. dig, der ved om det givetvis er samme panel i disse to skærme? Der er jo også nogle, der siger, at et 3d-kompatibelt tv automatisk vil have en bedre skærm end en ikke 3d-kompatibel skærm, men g30 er jo et eksempel der modsiger dette.. G30 har jo en bedre skærm end begge disse skærme, givetvis, og det har jo ikke 3D.
G30 er jo ikke bedre end GT30, der ligger tættest på. Men det er rigtigt, den er bedre end mange 3D modeller, og derfor skal 3D heller ikke tages som et kvalitetsstempel. Og så tror jeg anbefalingen af D555 har til baggrund i den test, der ligger herinde. Når der ikke har været en test af D535, så kan man kun spekulere i, om den klarer sig godt eller ej.

Det er i hvert fald fakta, at 2 (næsten-ens) modeller kun adskilt af 3D typisk har en vinder på 2D kvaliteten hos den model, der har 3D. Nogle gange er forskellen bare meget lille, og heller ikke 2000 værd, men det er jo kun noget man kan gætte sig til, når man ikke har haft begge hjemme eller har set tests af begge,
Af Beaviz
jng skrev:
J.H. skrev:Den endelige beslutning er taget.

Det bliver en 46" G30.

Husk at bestille ørepropper med.
Mit kan ikke høres overhovedet! For at du skal opleve den mindste lyd fra det, skal du lægge øret helt ind til fjernsynet på bagsiden.
Af J.H.
Modtaget, sat op og kalibreret efter anvisningerne i testen herinde.

DAMN! Det var satme et lækkert billede!

Klæder stuen godt og størrelsesmæssigt perfekt. Så mangler jeg bare at få reciever, pc og skærm til at arbejde sammen. Alt virker pånær pc -> reciever -> skærm. Hmprf! Nogen ideer til mulige fejlkilder....... ja ja, undtagen den foran skærmen :D