Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Peter S
@Butch

Nu kan stars borde jo bliver ret så små, ca. 480x360pixels har jeg "målt" det til. Så en 20stykker af dem, minimeret uden overlap ved max opløsning. 1280x880 giver 4 og 1920x1200 (som en 24" skærm) 12.

@Xenen

Takker, men regner i hvert ikke med at gå over til vista før om et halvt års tid, beklager.

@ Greenland.

Hm, læs min seneste post i denne tråd... men er da altid rart at få anbefalet den skærm man lige har købt:)

@all

Har lige fået tilsluttet et lånt terratec 600i tv-kort. Fungerer fint og terratec home cinema softwaren er super lækker...
Installer driver+software og åbn programmet, bed det scanne for kanaler og vups, den finder det hele og det kører bare. Man kan rykke billedet rundt på skærmen og forstørre det helt som man ønsker. Ser overraskende godt ud, selv fodbold ved fuld skærm.

Kørte af og til skærmen ved nedsat opløsning og på stor afstand den første dag, men selvom jeg kommer fra en 15,4" bærbar vendet man sig hurtigt til størrelsen og kunne aldrig drømme om at køre andet end 2560x1600 fra de ca. 1½meter jeg sidder nu.
Af Peter S
Tror det er lidt hip som hap butch.
Har du brug for ekstra dvi stik eller kortlæser, så tag HP's. Har du ikke det så er der ikke så meget andet end design, pris og levering i forskel.
Jeg valgte HP's pga. at jeg kunne få den med 3dages levering og at det jo kunne ske jeg engang får en bærbar jeg kunne tilslutte af og til.
Er dog imponeret over at 305t nærmer sig 13.000kr, samsung havde annonceret 2k$, hvilket på det danske marked burde blive >15.000kr
Brugeravatar
Af vincere
Jeg kan kun udtale mig om Dell´s 30 tommer. som jeg nu har haft i snart 1 år.

Jeg har været yderst tilfreds med den og har ikke fundet nogle kritik punkter.

Med hensyn til skærm størrelsen svare det til at du har en 19 tommer skærm der kører med 1024 x 768 i opløsning.... blot med det væsentligt størrere skærmareal.

Det kræver lidt tilvænding i starten. men efter et par uger har man meget svært ved at arbejde på en 19 tommer skærm, da man hele tiden skal flytte på og i mapper.

(B
Af butch_dk
bump

jeg rider ikke samme dag som jeg sadler, så ingen skærm købt endnu. (Fandt ud af jeg hellere måtte skifte hele udstyret, nu jeg var i gang).

Er det stadig disse 3 skærme, der er toppen af poppen i 30" ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, sørgeligt men sandt. Der er ikke kommet noget revolutionerende siden sidst. Dog skulle du have bedre mulighed for at finde reviews af skærmene på nettet nu.
Af eliteMario
Dell nye drømme 30" kan bestilles nu... man skal dog ringe til dem.

Den er en klar forbedring af den "gamle" model, og klart den stærkeste skærm i klassen... den har display port, hdmi, dvi, vga, svhs, composit og så har den image scaler som gør det mulig at skalere billederne fra de forskellige inputs til skærmens 30 tommer... Den har desuden et bedre panel, med bedre farver, og hurtigere respons tid...

Jeg står også og skal købe skærm, og valget for mig er mellem Eizos 24" (som blev rost så meget her på flatpanels) eller dells nye 3008wfp.
Af butch_dk
Lyder jo sweet - ca. pris ?
Af eliteMario
den koster 14500 inkl moms og fragt!
Af abebjorn
eliteMario skrev:den koster 14500 inkl moms og fragt!
Hvorfor ikke købe den på PcBuyIt til ca. 7.900 kr. plus porto (jeg gav ca. 600 kr. i porto for en 2407WFP-HC)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvor ser du 3008WFP til de penge? Jeg kan finde 3007WFP-HC men det er ikke den skærm der er tale om.
Af TommyTheGun
Kan bekrefte at det er mulig å bestille 3008WFP hvis du ringer til Dell. Den koster ca 15000nkr.
Af eliteMario
Den kan bestilles, men KUN over telefon. Prisen er 14500 inkl moms og fragt. Jeg har fået tilbud på dem (til firmaet) på 13750... det må man vist ikke sige... men...

Jeg tror nu jeg køber en 24" Eizo (den der er anmeldt her på siden) i stedet, da billedkvaliteten er vigtigere for mig end størrelsen, da jeg skal bruge den til cad, 3d, photoshop osv...
Af abebjorn
Sorry, min fejl. Troede det var 3007WFP-HC!