Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DavidHimself
Har ikke selv prøvet det - men det ser glimrende ud :) så længe mange holde sig godt inden for anbefalet vægt, så er man sikker!
Af Bobbi
Tak for svaret - det var netop min pointe: Kan den holde skærmen. Det ville være ærgerligt hvis den faldt ned
Af Peter Schrøder
Bobbi skrev:Tak for svaret - det var netop min pointe: Kan den holde skærmen. Det ville være ærgerligt hvis den faldt ned
Jeg synes at anlægsfladen ser lidt klejn ud, så der er godt med vrid i det beslag, hvis du skal ha' skærmen trukket lidt ud. Er din væg klar til opgaven?
Af Bobbi
Hej Peter
Ja den ser nemlig lidt splejset ud - det var også derfor jeg ville høre om der var nogen der kunne sige god for den.
Væggen er en almindelig murstensmur.
Af JesperKeller
Skruemålene på dit tv, kontra ophænget på HQ ophænget passer.
Dit 46" G30 bruger 400x400mm, ophænget har op til 800x400m. Mere end rigeligt.
Dog skal du være opmærksom på at det kræver noget af en væg for at hænge dit store tv op på det store ophæng.
Nu har de ikke oplyst hvor tungt ophænget er, men har set et magen til i Elgiganten, som vejer næsten 15kg vil jeg gætte på.

Ellers hvis du vil se det i live, så tag ned i din lokale Elgiganten. De prismatcher jo internet hjemmesider :)

Held og lykke
Jesper Keller
Af Bobbi
Okay så langt så godt :-)
I nævner begge væggen - tv og ophæng skal hænge på en almindelig murstensmur. Er der nogen specielle forbehold jeg bør tage, eller er det bare at skrue det op?

Ophænget vejer forøvrigt ca 10 kilo, tv'et ca 28.
Af Peter Schrøder
Bobbi skrev:Okay så langt så godt :-)
I nævner begge væggen - tv og ophæng skal hænge på en almindelig murstensmur. Er der nogen specielle forbehold jeg bør tage, eller er det bare at skrue det op?
I en murstensvæg burde det ikke give problemer. Prøv dog om du kan undgå fugerne. I hvertfald med de øverste skruer. Et par gode plugs og tilhørende skruer, så kan du ikke gøre mere.