Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har faktisk to spørgsmål ang Samsung UE32D5005:

1. Billedet er en smule uskarpt - tekst og andet har en lille skygge/fordobling (dette er dog kun tilfældet på TV, ikke DVD). Hvad skyldes fejlen?

2. Indtil videre er det kun lykkedes mig at indstille analoge kanaler. Når jeg sætter den til at søge digitalt, finder den ingen (og heller ikke radio og andet). Hvordan får jeg digitale kanaler?

Mener, vi har kabel-tv fra YouSee. Det en hvid antenneledning, som er tilsluttet en "kontakt" i væggen. Har overvejet, om antennestikket ikke sad ordentligt i TV'et, men kan ikke presse det længere op, end det er.(og der er kun én indgang til antennestikket, så vidt jeg kan se)

Håber I kan hjælpe!

Vh. Mette
Af bleed_blue
ad 2) Søg med netværks-ID (nummeret) som du kan finde på yousee's website.
Mette.M skrev: 1. Billedet er en smule uskarpt - tekst og andet har en lille skygge/fordobling (dette er dog kun tilfældet på TV, ikke DVD). Hvad skyldes fejlen?
At du ser analogt tv. Hvis du får det til at virke digitalt, vil det se bedre ud.
Af JeppeB93
Jeg havde samme problem med mit nye UE32D6505.
Det eneste du skal gøre er at indstille lande-koden til Finland, istedet for Danmark. Efter du har gjort det, så foretag en ny søgning og alle analoge og digitale kanaler vil blive fundet.
Af Sjavse
JeppeB93 skrev:Jeg havde samme problem med mit nye UE32D6505.
Det eneste du skal gøre er at indstille lande-koden til Finland, istedet for Danmark. Efter du har gjort det, så foretag en ny søgning og alle analoge og digitale kanaler vil blive fundet.
Hvorfor foreslår du at han også søger efter analoge kanaler?