Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har forsøgt at streame lidt film fra computeren til tv'et.

Jeg har tilsluttet mit tv på netværket via. kabel, da det trådløst laggede så voldsomt, at det var umuligt at se noget.
Nogen der desuden ved hvorfor? Om det evt. bare er elendigt trådløst netværk i sony's skærme??

Nå, men fik det så til at køre uden lag ved at bruge kabel.
Næste problem var så, at den næsten ingen film fandt. Og flere af dem der blev fundet, kunne ikke afspilles.

Har flere dvd film / bluray i .iso og .img format, men det vil den åbenbart ikke..

Nogen der har erfaringer med streaming af film med disse sony tv?? Og hvad har I gjort? :((
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er desværre håbløs understøttelse af videoformater i mange Tv. Du kan få visse DLNA-programmer til din PC, som kan transcode, altså omdanne videoformatet i real-tid, men det er stadig ikke nogen garanti for at det spiller.

Ligesom supergris anbefaler jeg en dedikeret medie-afspiller. Det fungerer stadig langt bedre end de integrerede løsninger.
Af Omfufu
Jeg vil helt klart anbefale dig at bruge en PS3 som medie afspiller. Ud over at kunne spille spil, er den en fremragene mediecenter og bluray afspiller.

Man instalere et program som hedder ps3 mediasever på sin computer, og det burde virke mere eller mindre fra start. Man kan i indstillingerne skrue lidt ned for billedkvaliteten hvis man bruger den trådløst, dog max med 720p via wifi. Med lan burde den køre 1gbs og så er 1080p film ikke noget problem, hvis ellers din computer det er instaleret på er rimelig i specs.

Er man mere heldig at have en ps3 med gammel firmware (3,55) kan man bruge cfw, og har den vej igennem mulighed for at instalerer showtime som er en afspiller.

Eneste problem med ps3 mediaserver er mp4 understøttelse som kan være mangelfuld, men ellers er mkv osv osv intet problem.

Som bonus info kan man med de fleste tv remotes styre ps3 xmb screen, så man skal ikke bruge flere remotes. panasonic vt20, og div samsung modeller er intet problem i hvert fald :)