Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pekr
Hejsa

Jeg har et problem med min Samsung skærm. Når min htpc står til output 1080p24, så får jeg utroligt dårligt sortniveau med Cinema Smooth aktiveret. Jeg har eller læst at netop med denne funktion, udover 96hz, at netop sortniveauet skulle være bedre end std.

Jeg har læst om folk der har samme problem, men disse var i 2009.

Andre som kender til problemet eller har en løsning hører jeg gerne fra.

Venligst
Peter
Af bleze
Tvivler på at Samsung har fixet problemet :(

Hvor har du læst at sortniveau skulle være bedre? Funktionen er kun for at lave mere glidende panoreringer
Af alexander
Jeg havde samme problem med et 64d8005 jeg havde lånt. så det røg retur pga det og lidt andre problemer.
Af Emilwagner
Hej Aleksander hvilke problemer var det du oplevede ved dette fjernsyn?? er nemlig selv ved at købe det :)
Af Mysen
Det er stadig et problem jf. diverse tests på nettet, men det ender ikke med "utroligt dårligt sortniveau". Lysstyrken ved 0IRE stiger fra ca. 0,02-0,03cd/m2 til 0,05-0,06cd/m2, der stadig er ok, men selvfølgelig ikke helt i top. Jeg ved ikke, hvor Pekr har læst, at Cinema Smooth skulle forbedre sort, men det er i hvert fald ikke sandt.

Man må selv vælge, om man vil ofre sort eller bevægelseshåndtering, men det er en uheldig situation, da cinema smooth jo nok oftest benyttes i mørke omgivelser, hvor den ringere sort ses mere tydeligt.
Af pekr
Jeg var sikker på at jeg havde læst på AV Forum at sort skulle blive bedre med Cinema Smooth on. Men nu kan jeg ikke finde det, så det kan være jeg har læst forkert og det i virkeligheden var omvendt.

Under alle omstændigheder er sort nu nærmere grå med det på. Det er helt tydeligt og ikke til at holde ud at kigge på.

Endnu en ting til listen over ting der driller ved dette tv :-(
Af THM
pekr skrev:Jeg var sikker på at jeg havde læst på AV Forum at sort skulle blive bedre med Cinema Smooth on. Men nu kan jeg ikke finde det, så det kan være jeg har læst forkert og det i virkeligheden var omvendt.

Under alle omstændigheder er sort nu nærmere grå med det på. Det er helt tydeligt og ikke til at holde ud at kigge på.

Endnu en ting til listen over ting der driller ved dette tv :-(
hvad mere driller?
Af pekr
Der er tale om små ting, men når man lægger det hele sammen, så begynder det er bliver irriterende.

Ind i mellem er det som om gammaen skifter, så ting bliver lysere for derfor lidt efter at blive mørkere.

Utrolig meget linebleed ved objekter på hvid skærm.

DVB-S Tuneren er alt for svag, så jeg ikke kan bruge den med mit CD abon. Kanalerne pixelere og falder ud.
(har fuld styrke på signalet og ingen problemer med min CD Boks)

Heldigvis har jeg ingen buzz, så derfor vil jeg ikke lave reklamation på det. Ellers var det røget tilbage. Virkelig belastende at jeg ikke kan bruge den interne tuner.