Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koden
Er det ikke bare med digi tuner ??? Hvad er problem?
Af andmm
Men samtidig er der en som mener at det er hysteri/konspirationsteori fordi det er de samme tv
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... N=1&TPN=50

Jeg vel selv betale for at sende den retur hvis det kommer der til?
MEn nu har jeg åbnet den, kan jeg stadig sende den retur hvis der virkelig ER forskel på de to modeller
Brugeravatar
Af azrael
Toshibas tyske hjemmeside kan man læse følgende kommentar omkr. "S" modellerne:
Aktueller Hinweis:

Die Modelle der WL66Z und WL66Zs sind absolut baugleich. Es werden auch absolut die gleichen Panel eingesetzt. Die Namensänderung wurde erforderlich, weil wir auf dem PCB (Mainboard) den Hersteller einer Komponente austauschen mußten. Da im Service nun zwischen zwei Boards unterschieden werden muss, wurde eine neue EAN Nummer erforderlich, was sich auch in der Produktbezeichnung niederschlagen muss. Auf die Performance des Modells hat das keinerlei Auswirkung.
Jeg vil gerne lave en direkte oversættelse, hvis det er absolut nødvendigt, men der står i bund og grund, at modellen er blevet omdøbt fordi en komponent på tv'ets mainboard ("motherboard") er blevet skiftet. Da man i serviceøjemed skal kunne adskille de to modeller (af mainboardet) har det været nødvendigt at indføre et nyt modelnummer. Iflg. Toshiba er der ikke tale om et andet panel eller andre forskelle de to modeller imellem.
Af andmm
OK tusind tak
Så kan det jo bare undre at folk på tyske forumer der sviner den nye model (ZS) fuldstængigt til i forhold til z. Der er sågar en som har haft begge modelle, fordi han sendte den gamle ind til service, og kan sage at den han fik igen var MEGET dårligerer end den han havde i starten.
Men det må så bare betyde at folk har tendens til at ligge mærke til alle små skavanker når der skal ligges mærke til dem
se evt. http://www.hifi-forum.de/viewthread-148-591.html nogle rimlige vrede tyskere.
Brugeravatar
Af azrael
Det er da muligt, at der *er* forskel på de to modeller (udover den komponent som Toshiba nævner), men Toshiba vil altså ikke kendes ved det.

Måske er der ligesom alle andre steder "mandagsmodeller" og hvem ved, måske er quality control ringere hos Toshiba end ved andre producenter, eller måske er der bare en masse brokhoveder på Hifi-Forum.de (det ville ikke være første gang... :))