Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jesper larsen
Jeg skal i næste uge, ud og købe min første fladskærm, og har brug for lidt hjælp til at vælge.
Jeg har læst og læst, både artikler om plasma og lcd, samt en masse anmeldelser af fladskærme, og kom frem til at samsungs nye plasma eller LED skærme, nok er et okay valg for mig, da LG's LW980W, og Sony's HX920 begge er for dyre. Panasonic's VT30 har jeg også valgt fra, da jeg synes 50" er for lille en skærm og 55" er for dyrt til mig, samtidig med alle de folk som klager over buzz og blæserlarm på den skærm, også har skræmt mig lidt.

Info;
Budget - Max omkring de 15.000kr,-
Går fra en gammel 32" CRT skærm, så er vant til reflektionerne.
Får mit signal fra stofa's fællesantenne, så det bliver bare de normale analog og HD kanaler som stofa udbyder.
Vil primært blive brugt til at se film, serier og lidt sport (tennis, nfl og fodbold).
Har tænkt mig at tilslutte skærmen til min computer, og se film derfra.
Jeg kommer ikke til at bruge skærmen til konsolspil.
Kommer til at sidde cirka 4meter væk skærmen.

Af skærme som passer til mit budget og størrelse, har jeg kigget på;

UE55d7005
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2708626/ ... ign-Priser

PS59d7005
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2713938/ ... ign-Priser

Mit spørgsmål er så, hvilken af disse skærme, vil i mene passer bedst til mit behov, og er der andre skærme, som i synes jeg skal gi et kig??

Takker mange gange på forhånd, er bare rart at få ludt hjælp, når det er første gang man skal købe, og synes det er mange penge :)

Mvh. Jesper Axeltoft Larsen.
Af rkc
Begge tv er fine tv, men ps59d7005 er helt fantastisk og vil klart være mit valg,
og som sagt før et top 2 tv
Af rkc
Nej jeg har ps50c7705 fra sidste år, men kender flere som har både 7005, 8005 og også 535 plasma,

og ville gerne have at 59 eller 64 tommer kom til test så vi kunne få målt sort niveauet på dem, for de er synligt bedre end 51 tommer versionen, :)

så kender dem godt, så du kan roligt købe en samsung plasma, det vil du ikke fortryde (B
Af PeterD
Panasonic's plasma skærme er heller ikke at foragte....

De er mindst på højde med Samsung...

Se bare på X20 og G20 som praktisk talt sætter standarden for hvor god sortniveau du kan opnå og samtidig få et naturligt billede...

Men ofte får du smidt Samsung i nakken diverse steder på rigtig gode tilbud....

Det handler jo både om pris og kvalitet og ikke enten/eller....
Af rkc
PeterD skrev:Panasonic's plasma skærme er heller ikke at foragte....

De er mindst på højde med Samsung...

Se bare på X20 og G20 som praktisk talt sætter standarden for hvor god sortniveau du kan opnå og samtidig få et naturligt billede...

Men ofte får du smidt Samsung i nakken diverse steder på rigtig gode tilbud....

Det handler jo både om pris og kvalitet og ikke enten/eller....
Nu kan man godt nok ikke sammenligne x og g30 med 8005 og 7005,hvis du prøver at læse testen her,bliver der nævnt flere gange at 8005 er på højde eller BEDRE end vt30, og med de store størelser når de også tæt på i sort niveau. :p

NB. panasonic kvalitet er ok, men de har også fået mange klø de sidste par år både med buzz-retention-blæserstøj osv.
Det kan godt være det nævnes oftere på samsung men der sælges også flere af dem,

og så er det jo sjælent at folk skriver om hvor stille og fejlfri deres tv er, derfor bliver skærmene ofte udstillet negativt :(
Af jesper larsen
Hvis valget falder på plasma, bliver det også den ps59d7005 til 12.000kr,- hos proshop :) Men er der nogen som ejer et psxxd7005 som har problemmer med brightness pops?

Og hvis nu man skal vælge et LED, og går lidt op i stilrent design som mig, er der så andre valg end de nye fra Samsung og Sony's NX modeller?
Af PeterD
...Du har stadig ikke imponeret mig og derfor vil jeg foretrække Panasonic frem for Samsung.

Begge er dog rigtig gode tv.

LED er det vel kun Sony og Samsung som leverer flotte tv. Tændte som slukkede....
Af Snurrerundtlyd
jesper larsen skrev:Får mit signal fra stofa's fællesantenne, så det bliver bare de normale analog og HD kanaler som stofa udbyder.
Hvorfor dog overhovedet se analoge kanaler fra Stofa når de alle sammen bliver sendt digitalt også? Det er ikke kun HD-kanaler der bliver sendt digitalt.
Af Snurrerundtlyd
Har du overvejet et Sharp LED-TV? Specielt på de store tommestørrelser er de godt med på prisen, da de stadig er verdens eneste producent med en 10. generations LCD panelfabrik.

http://www.geco.dk/group.asp?group=2&sort=&page=2
F.eks. Sharp Aquos 52'' LC52LE831S til 13.899,00
Eller Sharp Aquos 60'' LC60LE636S til 14.699,00
Af Sten
Jeg har en PS51D7005, købt i september måned hos Proshop, og jeg er yderst tilfreds med denne plasma skærm. Ingen buzz eller Brightness pops. Denne skærm spiller hele vejen igennem. Siger ikke en lyd, - bortset fra det der skal komme ud af højttalerne. ;)
Kommer fra en Panasonic 46" G15 med ret så meget blæserstøj. Det er altså ikke fedt at have denne mislyd i baggrunden. I øvrigt et rigtigt godt billede på G15. Jeg oplever dog, at jeg er gået et niveau op på billedkvaliteten, idet Samsungen er bedre til at reducere udefrakommende lysindfald/-kilder.
Af jesper larsen
Hehe Snurrerundtlyd, jeg mente selvfølgelig digital kanaler fra Stofa, min fejl :)
Ja har kigget lidt på Sharp efter at ha' læst den test herinde, men må indrømme at deres design ik rigtig fanger mig.

Det lyder jo bare SUPER Sten :) Virker til at valget hælder mere og mere mod PS59d7005, er jo også billigt for en 59" skærm, og så kan man altid skifte ud om 2års tid.