Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
Fokusartikler:

• Hvad er input lag? (link)

• Hvad betyder responstid? (link)
Af Lex Luthor
edinger skrev:Fokusartikler:

• Hvad er input lag? (link)

• Hvad betyder responstid? (link)
Ikke særlig relevant i forhold til mit spørgsmål.
Af Mysen
Jo da.
Hvis du læser lidt, vil du se, at den opgivne responstid på et tv ikke kan bruges til noget, og det besvarer da dit spørgsmål.
Sidste års 5605 var iøvrigt et fint tv til prisen, så mon ikke afløseren også er det. Hvordan den klarer spil, kan man til gengæld kun gisne om, når der ikke forestår en test af den.
Af Lex Luthor
Mysen skrev:Jo da.
Hvis du læser lidt, vil du se, at den opgivne responstid på et tv ikke kan bruges til noget, og det besvarer da dit spørgsmål.
Sidste års 5605 var iøvrigt et fint tv til prisen, så mon ikke afløseren også er det. Hvordan den klarer spil, kan man til gengæld kun gisne om, når der ikke forestår en test af den.
Okay, tak. Jamen, det er netop spil jeg bekymrer mig om. Men er det ikke rimelig sikkert at antage, at en lav responstid (2ms), ville være det sikreste valg til spil? Altså hvis man nu frit kunne vælge mellem 2ms og en langsommere responstid, hvorfor så ikke være på den sikre side, og vælge det, der, rent logisk, burde være det bedste?
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du kunne regne med, at den skærm, som på papiret havde de bedste specs også i praksis leverede varen, jo.

Pointen er blot, at det kan du ikke.

Det er ikke noget, jeg ville bekymre mig voldsomt over. Input lag er mere interessant..... siger dem, der spiller konsolspil 8)
Af Lex Luthor
edinger skrev:Hvis du kunne regne med, at den skærm, som på papiret havde de bedste specs også i praksis leverede varen, jo.

Pointen er blot, at det kan du ikke.

Det er ikke noget, jeg ville bekymre mig voldsomt over. Input lag er mere interessant..... siger dem, der spiller konsolspil 8)
Hvor/hvordan kan man se ud fra (hvilke?) specs hvor godt/dårligt et tv vil klare sig ift. dette input-lag? Er det overhovedet muligt? ;;)
Brugeravatar
Af edinger
Som der vist også står en den artikel, jeg linker til højere oppe, er det ikke noget, som fremgår af specs, men noget som må bero på en egentlig test.

Men igen - jeg kan ikke erindre, at det er et emne, som er blevet diskuteret selvstændigt her på siden.

Så problemet er nok til at overse.

Desuden har de fleste (alle?) skærme i dag også spil-mode, som bør aktiveres, når PS3'en er i brug.