Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
uden at der sker noget med tv'et???

jeg har et VT30 i 50" og som så mange andre oplever jeg og dealer med at de larmer...

jeg har læst en del emner og svar om ovennævnte og af egen erfaring så ved jeg at Service Broker er god til at laver ridser i skærmen og så kom jeg til at tænke på følgende (så jeg ikke behøver at sende det til reparationen - igen!):

fixe 4 firkanter (af gennemhullede skum materielle - f.eks.hvis man køber en strømforsyning til sin pc så er den pakket ind i sådan noget skum-halløj - håber at I ved hvad jeg mener) og klistre dem bag på de 4 fans...- og så har man helt lydløst tv!

tror I at der kan ske noget???
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Hvis du vil at det skal brænde sammen, tror jeg du har fundet den sikre opskrift.

Der er selvfølgelig en årsag til at tv'et er udstyret med blæsere, og det ville vare usandsynligt dum at dække dem til/sætte dem ud af funktion.
Af Jkrogh
Filip_kbh skrev:Hvis du vil at det skal brænde sammen, tror jeg du har fundet den sikre opskrift.

Der er selvfølgelig en årsag til at tv'et er udstyret med blæsere, og det ville vare usandsynligt dum at dække dem til/sætte dem ud af funktion.
Helt enig.

Så ville jeg nok hellere forsøge at skifte blæserne ud, men det er nu også ret drastisk.
Af Chaui
Send da skærmen til Rep. Jo flere gange du får den sendt afsted jo større chance er da for at få en ny skærm.

Fik sendt min UE46C7705 ind 1 gang via Samsung prestige service, og anden gang den skulle ind fik jeg pengene retur.

Er der blot det mindste galt med elektronik hos mig, sender jeg tingene ind. Kan ikke klare hovsa løsninger osv. det hele skal virke 100%

Men ja, at dække blæsere til, garanter du bare at lortet brænder af.
Af allo
Chaui skrev:Send da skærmen til Rep. Jo flere gange du får den sendt afsted jo større chance er da for at få en ny skærm.

Fik sendt min UE46C7705 ind 1 gang via Samsung prestige service, og anden gang den skulle ind fik jeg pengene retur.

Er der blot det mindste galt med elektronik hos mig, sender jeg tingene ind. Kan ikke klare hovsa løsninger osv. det hele skal virke 100%

Men ja, at dække blæsere til, garanter du bare at lortet brænder af.
been there - done that - har fået et nyt...- samme crap...

jeg tvivler at noget skulle brænde af - for selv om at man dækker fans til (og de bliver ikke dækket sådan helt til - skum han jo masser huller) så er der en del andre ventilations huller lige ved siden både af dem og andre steder bag på - på mit er der ca.6 andre steder - meget tæt på alle 4 fans